מגמה מדאיגה 21 מאומתים לאומיקרון בישראל | חשש: עשרות נוספים נדבקו

מנתונים שפרסם משרד הבריאות עולה כי רוב המאומתים לווריאנט החדש, הם אנשים שחזרו מחו"ל והם נחשבים למוגנים, כלומר מחוסנים או מחלימים חצי שנה מזמן החלמתם. ראש הממשלה בנט: "אני מציע לא לזלזל באומיקרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/21 18:16 ב בטבת התשפב

21 מאומתים לאומיקרון בישראל | חשש: עשרות נוספים נדבקו
צילום: shutterstock

משרד הבריאות מפרסם הערב (ב') שנכון להיום, זוהו בישראל 21 מאומתים לווריאנט האומיקרון: 16 מתוכם מאומתים ששבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארצות הברית ואיחוד האמירויות. חמישה מאומתים הינם מגעים של שבים מדרום אפריקה וארצות הברית. עוד פרסם המשרד כי מתוך מאותם 21 מאומתים: שמונה לא מוגנים כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון, היתר מוגנים.

אנשי המשרד מביעים חשש כי ישנם עוד 21 מקרים של חשיפה לווריאנט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם. מתוכם: 14 לא מוגנים ושבעה מהם מוגנים. מתוך אותם 21 מקרים, חמישה חוזרים מחו"ל/מגעים של חו"ל ו-16 לא שהו בחו"ל לאחרונה. בנוסף קיימים 17 מקרים נוספים, המוגדרים "בחשד נמוך" (דגימות שהוגדרו כחיובי גבולי) ונשלחו לבדיקה חוזרת.

נפתלי בנט: "אני מציע לא לזלזל באומיקרון"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אתמול בפתח ישיבת הממשלה: "בארצות הברית ובאירופה החורף קשה ביותר, עם שיאי תחלואה, עם סגרים ומגבלות ברחבי כל העולם. אצלנו גם חמים וגם פתוח ובטוח, וה-R ירד שוב מתחת ל- 1. חברים, זה לא קורה מעצמו. העובדה שישראל היא אי של תפקוד ובריאות, של כלכלה פתוחה וחיים נורמליים, היא בדיוק תוצאה של ניהול הדוק ביותר שלנו. לכן, אני מציע לא לזלזל באומיקרון".

"רק הבוקר קיבלנו דיווח על כמעט 100 נדבקים במסיבה אחת בנורבגיה, זה לא רק בדרום אפריקה. אנחנו צריכים להיות צנועים, זה זן שאנחנו גם עכשיו לא יודעים מספיק עליו, אבל אנחנו כן יודעים, ברמה גבוהה מאוד של ודאות, שזה זן מדבק מאוד. אנחנו עדיין בתקופת הערפל שאנחנו בעצמנו הגדרנו, ואנחנו עדיין לומדים", הוסיף ראש הממשלה וסיפר כי, "כל יום אנחנו מבצעים הערכת מצב מחודשת, על בסיס הנתונים שאנחנו יודעים באותו רגע, לגבי הקלות, החמרות - הכל על בסיס המידע".

בנט המשיך ואמר כי "יש כאלה שאומרים: 'אבל המצב כל-כך טוב בארץ אז למה אתם באים ומקשים'. הסיבה שהמצב טוב בארץ היא בגלל שאנחנו פועלים מהר והדוק. אנחנו יודעים לשחרר כשצריך ואנחנו יודעים להדק כשצריך. באי- הוודאות הנוכחית זה בדיוק הצעד הנכון. עדיף להיות זהירים בתחילה מאשר להתחרט על זה אחר כך".