נתניהו: "נפתלי בקושי עובר את אחוז החסימה וגדעון מגרד אותו מלמטה"

ראש האופוזיציה שיבח בפתח דבריו את שני לוחמי מג"ב שנטרלו את המחבל בשער שכם, ואמר: "כשארגוני הטרור רואים את הרפיסות של הממשלה הם מרימים ראש. לא רק הם - גם איראן" | ש"ס ויהדות התורה: "הממשלה המסוכנת ביותר ליהדות מאז קום המדינה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/12/21 15:21 ב בטבת התשפב

נתניהו: "נפתלי בקושי עובר את אחוז החסימה וגדעון מגרד אותו מלמטה"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סיעות הכנסת מקיימות היום (ב') את ישיבותיהן ובפתיחתן נושאים דברים ראשי הסיעות. הישיבות היום נערכות בצל הפיגועים האחרונים וחקירת שני לוחמי מג"ב לאחר שנטרלו מחבל ערבי שניסה לרצוח יהודי בשער שכם. ש”ס ויהדות התורה הכריזו: "יוקם מטה מאבק חוצה מפלגות להצלת המדינה היהודית".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "שלשום היה פיגוע דקירה בירושלים, היום היה פיגוע דריסה בשומרון. אני רוצה לשבח את לוחמי צה״ל ומג״ב על התגובות המהירות והנכונות נגד המחבלים שבאים לרצוח את כולנו. כל הכבוד ללוחמים וללוחמות שלנו". 

נתניהו אמר שבגלל חולשת הממשלה ישנן שתי תופעות שמתעצמות בתקופה האחרונה. "עלייה במספר פיגועי הטרור ועלייה במספר הפעילות העבריינות של ארגוני הפשיעה במגזר הערבי. כשארגוני הטרור והפשיעה רואים את הרפיסות של הממשלה החלשה הזאת - 'הממשלה הישראלית-פלשתינית הראשונה', כפי שהגדיר אחמד טיבי - הם מרימים ראש. לא רק הם רואים את החולשה. גם איראן רואה את החולשה והקהילה הבינלאומית שרוצה לחזור להסכם הגרעין המסוכן עם איראן. לכן הם פשוט מצפצפים על הממשלה הזאת. הם רואים שאין פה שום קו, שום מדיניות, שום נחישות". 

"אף אחד בעולם לא סופר אותם"

"רק לפני כמה חודשים ממשלת בנט ולפיד הסבירה שאת הביקורת נגד הסכם הגרעין עם איראן הם יגידו רק בחדרי חדרים. היום הם לכאורה נשמעים אחרת. אני אומר לכאורה כי זה מעט מדיי, מבולבל מדיי וחלש מדיי. אף אחד בעולם לא סופר אותם. מעצמות העולם יודעות שבישראל מכהנת היום ממשלה חלשה, מבולבלת וחסרת אונים". 

"להבדיל", המשיך נתניהו, "במשך השנים, הממשלות בראשותנו הובילו קו ברור ותקיף. הובלנו גם את המאבק המדיני וגם את המאבק המבצעי שמנעו מאיראן להשיג נשק גרעיני. אלמלא המאמץ שלנו לאיראן כבר מזמן היה ארסנל של פצצות אטום. הובלנו פעולות מבצעיות של המוסד ושל אחרים וניהלנו מאבק חסר תקדים על דעת הקהל האמריקנית והעולמית - בקונגרס, בסנאט, באו״ם, בבירות העולם.  המאבק הזה לא קיים היום. מי יעשה את זה? בנט? לפיד? גנץ? אולי עבאס?", תהה ראש האופוזיציה. 

בהמשך דבריו אמר כי רק הסכם אחד עם איראן יכול לבוא בחשבון. "ההסכם היחיד שאפשר לקבלו הוא הסכם שמפרק את היכולות הגרעיניות של איראן. בהיעדר הסכם כזה, ישראל חייבת להיות ערוכה לפעול באופן עצמאי נגד תכנית הגרעין האיראנית. באופן עצמאי פירושו גם בלי הודעות מקדימות - ועם הפתעות. אם ארצות הברית לא מוכנה להציב נגד איראן איום צבאי ממשי, ישראל חייבת לעשות זאת". 

"הם עושים את ההיפך הגמור מכל מה שהבטיחו"

נתניהו חזר לתקוף את הממשלה: "הממשלה הזאת עסוקה רק בספינים כדי לתרץ למה היא לא עושה כלום. הממשלה של נפתלי ולפיד היא לא רק ממשלת החולשה היא גם ממשלת הצביעות. הם עושים את ההיפך הגמור מכל מה שהבטיחו".

"יצאו נגד החוק הנורווגי והכניסו מספר שיא של נורווגים לכנסת. תקפו את תפקיד רה״מ החליפי ומינו את לפיד. שברו שיאים בכספים קואליציוניים. דיברו נגד טיסות לחו״ל והפכו לממשלה המעופפת ביותר בתולדות ישראל. דיברו על דוגמה אישית ועשו בדיוק ההפך. דיברו נגד איכוני שב״כ, אישרו איכוני שב״כ ואז ביטלו - תוך פחות משבוע. הכי מדהים שהכול נעשה בשיתוף פעולה וגיבוי מלא של היועצים המשפטיים, של היועצות המשפטיות, וכמובן של ערוצי התעמולה בתקשורת. או שהם שותקים או שהם מסבירים ומצדיקים". 

בסיום דבריו אמר נתניהו, כי אזרחי ישראל חכמים ורואים את החולשה של "הממשלה המסוכנת הזאת ואת הצביעות שלה. לכן אנחנו רואים את הסקרים. באופן עקבי נפתלי בקושי עובר את אחוז החסימה וגדעון בקושי מגרד אותו מלמטה. לכן אני בטוח שנחזור להוביל את המדינה בדרך שלנו - דרך של עוצמה ולא חולשה, בהירות ולא צביעות, דרך של אמת ולא של שקר".

ש”ס ויהדות התורה: "יוקם מטה מאבק חוצה מפלגות להצלת המדינה היהודית"

ראשי וחברי סיעות ש"ס ויהדות התורה התכנסו היום לישיבת חירום משותפת לצורך תכנון צעדי המאבק, במה שהם מגדירים: "הממשלה המסוכנת ביותר ליהדות מאז קום המדינה, החותרת בפועל להפרדת הדת מהמדינה ולמחוק ממנה כל זיק של יהדות". 

על דעת הסיעות הוחלט על הקמת מטה מאבק משותף שכותרתו "לא להרס המדינה היהודית!", בו יהיו חברים נציגים משתי הסיעות, ובתיאום מלא עם הציונות הדתית והליכוד. המטה יפעל לגיוס כלל הכוחות האמוניים למאבק ציבורי רחב היקף שישמיע את זעקת העם היהודי בארץ ובתפוצות ויעמוד כגוש אחד כנגד החורבן הגדול של הממשלה.

ישיבת סיעות ש"ס ויהדות התורה

ישיבת סיעות ש"ס ויהדות התורה צילום: דוברות

יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, אמר בישיבת הסיעה המשותפת: "נאבקנו חצי שנה אבל הגיע הזמן לעלות דרגה במאבק ולהשתמש בכל כלי המלחמה שיש לנו. אם זה כינוס המועצות, קיום עצרת גדולה, קמפיין הסברה גדול ועוד. אנחנו במלחמת מצווה היסטורית, חייבים להילחם על כבודו של הקב״ה. אין פה אינטרסים פוליטיים".