במהלך הלילה: פיגוע דריסה במעבר תאנים, המחבל חוסל

בפתיחתו של גל אירועים ביטחוניים? במהלך הלילה פגע רכב בביתן שמירה במחלף תאנים ופגע במאבטח, שנפצע קשה ופונה לבית החולים תל השומר. הבוקר הודיעו בתל השומר על שיפור במצבו והוא מוגדר כעת בינוני. המחבל הוא נער בן 16 משכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/21 07:17 ב בטבת התשפב

במהלך הלילה: פיגוע דריסה במעבר תאנים, המחבל חוסל
ארכיון, צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

מעבר תאנים הוא מעבר פתוח לכלי רכבים בכביש 571, והלילה התרחש בו פיגוע. רכב הגיח במהירות והתנגש בעוצמה בביתן השמירה, בו שהה המאבטח במקום. המאבטח, שאינו חייל, נפצע קשה וצוות מד"א שהוזעק למקם טיפל בו ופינה אותו לבית חולים תל השומר. מאבטחים אחרים שהיו במקום ירו במחבל, שחוסל. בהמשך התייצב מצב המאבטח וכעת הוא מוגדר בינוני.

אמיר אשל, מנכ"ל משרד הביטחון, ביקר במהלך הלילה בזירה: "זה פיגוע קשה וכולנו מאחלים החלמה מהירה למאבטח הפצוע", אמר אשל. "מאבטחי המעבר פעלו במהירות, בדיוק כפי שאנחנו מתרגלים אותם - חתרו למגע, פגעו במחבל וסיימו את האירוע בתוך שניות. אנחנו מתחקרים את נסיבות האירוע ונבחן צעדים נוספים לשיפור המיגון למאבטחים".

הפיגוע הזה מצטרף לשורת אירועים ביטחוניים, כשהמרכזי בהם הוא הפיגוע אחרי הצהריים בשבת בשער שכם, אז נדקר חרדי ושני לוחמי מג"ב ירו במחבל. מהלוחמים המנטרלים נלקח הנשק והם הובאו לחקירה במח"ש, המחלקה לחקירות שוטרים.

בפתח ישיבת הממשלה שנערכה אתמול (א'), גיבה השר לביטחון הפנים עמר בר-לב את מח"ש ואת לוחמי מג"ב: "לא ידעתי את זה, אבל בכל אירוע ירי - מח"ש פועלת לבדיקה, לא משנה מה סוג האירוע. לכן, גם באירוע הזה היא פעלה. בנווסף, אין ספק שלוחמי מג"ב, למיטב שיקולי, פעלו בצורה נכונה וראויה. אני משוכנע שזו גם תהיה המסקנה של הבדיקה של מח"ש".