גניבת זהות: פריטים ארכיאולוגיים אותרו בבית במזרח ירושלים

בפעולה של משטרת ירושלים אותרו פריטים בני אלפי שנים בבית במזרח העיר. בין הפריטים: מטבע חשמונאי, טבעת חותם ונר שמן מהתקופה החשמונאית. חשוד נעצר ונלקח לחקירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/21 16:31 א בטבת התשפב

גניבת זהות: פריטים ארכיאולוגיים אותרו בבית במזרח ירושלים
פריט שנמצא, צילום: דוברות המשטרה

משטרת ירושלים איתרה פריטים ארכיאולוגיים בני אלפי שנים בביתו של תושב מזרח ירושלים. בין הפאיטים שנמצאו היו כמו פריטים מהתקופה החשמונאית: מטבע חשמונאי מהמאה הראשונה לפנה"ס ועליו תבליט מנורת המקדש וכן טבעת חותם מתקופת המקרא ונר שמן מהתקופה החשמונאית. החשוד נעצר לחקירה.

בערב נר ראשון של חג החנוכה, חשף המנהל האזרחי תגלית ארכיאולוגית חדשה ולפיה נמצאה עדות נדירה לימי החשמונאים, בדמות קלע עופרת הנושא את שמו של טריפון, שליט סלאוקי, אשר נלחם בבית חשמונאי. הממצא אשר התגלה באתר "תל זיף" בדרום הר חברון, הינו באורך של כ- 3 ס"מ, ומציג בבירור כתובת יוונית הנושאת את שמו של השליט טריפון.

לפני כשבועיים, במהלך סינון עפר ארכיאולוגי שהגיע מחפירות רשות העתיקות בעיר דוד, התגלה מטבע נדיר. המטבע הוא מטבע שקל מכסף טהור, ששימש למסחר בירושלים לפני כ-2000 שנה, בתקופת בית המקדש השני. הוא התגלה בירושלים על ידי הילדה ליאל קרוטוקופ, בת 11 מפתח תקווה. משקלו של המטבע כ-14 גרם, בצידו האחד מופיע תיאור של גביע עם הכיתוב: "שקל ישראל" ובסמוך לגביע מופיעות האותיות: ש"ב – המבטאות את המילים "שנה ב'" – השנה השנייה למרד הגדול של היהודים ברומאי ובצידו השני תיאור המזוהה על ידי החוקרים כמטה של הכהן הגדול לידו מופיעות בכתב עברי קדום המילים: "ירושלים הקדושה".