"חזרתי מתפילת מנחה בכותל": הפצוע בפיגוע משחזר

הפיגוע היום בשעות אחר הצהריים בשער שכם: אברהם אלמליח משחזר את הרגעים הקשים לאחר שחזר מתפילת מנחה בכותל: "עברתי את הכביש ולא שמתי לב ופתאום רדף אחריי מחבל, בא לרצוח אותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/21 21:20 ל בכסלו התשפב

"חזרתי מתפילת מנחה בכותל": הפצוע בפיגוע משחזר
זירת הפיגוע, צילום: Yonatan Sindel, Flash90

אחר הצהריים בשער שכם מתקרב מחבל תושב סלפית לעבר אזרח שחלף במקום, שולף סכין ודוקר אותו. בנוסף ניסה לדקור לוחם מג"ב שפעל במקום. הפצוע הוא אברהם אלמליח, חרדי צעיר, שחזר מתפילת מנחה בכותל המערבי ומיהר לסעודה השלישית. 

בשיחה עם 'כאן חדשות' שיחזר אלמליח את רגעי הפיגוע: "חזרתי מתפילת מנחה בכותל. עברתי דרך שער שכם וחציתי את הכביש. לא שמתי לב ופתאום רדף אחריי מחבל. הוא בא לרצוח אותי, ניסה בכל מקום בגוף. חייל שהגיע בא להפריד בינינו, ואז המחבל בא לדקור אותו - והרגו אותו".

המחבל, בן 25, נוטרל בידיי שוטרי מג"ב שהיו במקום. שמו הוא מוחמד שוכת מוחמד סלימה, שוהה בלתי חוקי מסלפית שריצה עונש מאסר בכלא הישראלי כשלושה חודשים בשנת 2020 בגין הסתה ומשוייך לארגון פתח.


 

"מח"ש הוא גוף חולה שסובל מבלבול ערכי מסוכן"

פרסום תיעוד הפיגוע הוביל לגל תגובות של חברי כנסת בעד ונגד פעולת הלוחמים, השר לפיתוח אזורי עיסאווי פריג' צייץ בחשבון הטוויטר שלו "שמדובר במעשה שמבטא אדישות לחיי אדם שראוי להיחקר" וקרא לחקור את הלוחמים, גם חבר הכנסת אחד טיבי, ביקר את לוחמי מג"ב על החיסול ואמר " זוהי הוצאה להורג בדם קר, זה מעשה נפשע שדורש חקירה.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב על חקירת הלוחמים ואמר, "נזכיר שאת השוטרים שהיו מעורבים בגרימת מותו של אהוביה סנדק ז"ל לקח למח"ש ארבעה ימים לזמן לחקירה. מח"ש הוא גוף חולה שסובל מבלבול ערכי מסוכן כמו משרד המשפטים כולו." 

כאמור, ההודעה על חקירת הלוחמים באזהרה באה לאחר שהלוחמים קיבלו גיבוי מלא מצמרת המדינה והמשטרה. מוקדם יותר היום גיבה השר לביטחון פנים את פעולת לוחמי מג"ב ואמר "הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות בהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ. "כשיש ספק אין ספק".

המפכ"ל: "גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצדם"

גם מפכ"ל משטרה גיבה את פעולת הלוחמים ואמר "האירוע של שלום צ'רלי שלוש ז"ל ואירועים נוספים לימדו אותנו שחייבים להביא לנטרול מלא של מחבל במהלך אירוע שמתרחש וזה בדיוק מה שעשו היום לוחמי מג"ב בתגובה מהירה ונחושה לפיגוע נגד האזרח ולנסיון לפגע גם בהם. באירוע טרור הלוחמים והשוטרים נדרשים לקבל החלטה בשבריר שניה והם קיבלו את ההחלטה הנכונה. הלוחמים הללו לא לבד" עוד הוסיף המפכ"ל ואמר כי הוא "נותן גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצדם, נסייע ונעזור בכל שנידרש".