"כשיש ספק - אין ספק": משבר בממשלה סביב הגיבוי ללוחמי מג"ב

תיעוד פיגוע הדקירה שהתפרסם, מראה שני לוחמי מג"ב יורים במחבל המנוטרל מחשש לחגורת נפץ. ראש הממשלה וחברי מפלגות הימין גיבו את הלוחמים. ברשימה המשותפת ובמרצ קוראים לחקירה: "מעשה שמבטא אדישות", טען השר פריג'

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/12/21 20:17 ל בכסלו התשפב

"כשיש ספק - אין ספק": משבר בממשלה סביב הגיבוי ללוחמי מג"ב
דוברות המשטרה, צילום: תיעוד הפיגוע

תיעוד פיגוע הדקירה שאירע היום (ש') בו נראים שני לוחמי מג"ב יורים במחבל המנוטרל מחשש להימצאות חגורת נפץ, הביא פוליטיקאים רבים לתמוך בחיילים ולגבות את המעשה, זאת בעקבות טענות מצד ח"כים ערבים וממפלגות השמאל שטענו ל"חיסולו" של המחבל ולמקרה "אלאור אזריה 2". בתוך כך, שני השוטרים שירו במחבל נחקרים כעת באזהרה כחשודים במחלקה לחקירות שוטרים, כך עולה מדיווח של כתב הארץ, ג'וש בריינר. 

‏ראש הממשלה נפתלי בנט הבהיר בהתייחסות לפיגוע כי, "הלוחמת והלוחם פעלו באופן מהיר ונחוש כמצופה, למול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מגבה את שניהם בצורה מלאה ומתפלל לרפואת הפצוע".

השר לביטחון פנים עמר בר לב גיבה את הלוחמים ואמר: "‏הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות בהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו.שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ. 'כשיש ספק אין ספק'".

המפכ"ל, רב ניצב קןבי שבתאי התייחס לפיגוע הדקירה ואמר כי, "האירוע של שלום צ'רלי שלוש ז"ל ואירועים נוספים לימדו אותנו שחייבים להביא לניטרול מלא של מחבל במהלך אירוע שמתרחש וזה בדיוק מה שעשו היום לוחמי מג"ב בתגובה מהירה ונחושה לפיגוע נגד האזרח ולנסיון לפגע גם בהם. באירוע טרור הלוחמים והשוטרים נדרשים לקבל החלטה בשבריר שניה והם קיבלו את ההחלטה הנכונה. הלוחמים הללו לא לבד. אני נותן גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצידם, נסייע ונעזור בכל שנידרש".

שבתאי הוסיף והצהיר כי" שוטרי ולוחמי משטרת ישראל פרוסים בימים אלה בכל רחבי הארץ תוך התמודדות חסרת פשרות בפשיעה ובטרור ואני חוזר על מה שאמרתי באום אל פחם - מי שיבקש לפגוע ולפגע בשוטרים ואזרחים, ידע שדמו בראשו".

חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת התייחס אף הוא לתיעוד הנטרול של המחבל ואמר: '"‏ניטרול' הוא מכבסת מלים. זוהי הוצאה להורג בדם קר,ווידוא הריגה לפצוע ששרוע על האדמה ולא מסכן איש. בנוסף, מנעו ממנו טיפול רפואי ראשוני למרות שצוות רפואי היה בשטח עד הוא מת. זה מעשה נפשע שדורש חקירה", טען טיבי.



השר לשיתוף פעולה אזורי וחבר מרצ, עיסאווי פריג' התייחס אף הוא לתיעוד ואמר כי, "אם התמונה המשתקפת מהסרטונים משער שכם נכונה, לא מדובר רק בהפרה של הוראות הצבא והמשטרה, אלא גם במעשה שמבטא אדישות לחיי אדם שראוי להיחקר".

המשטרה עצרה תושב מהמשולש בחשד כי הסיע המחבל

בהמשך להודעה בדבר פיגוע דקירה היום בשער שכם, ערכה המשטרה פעילות מבצעית מוגברת, תוך הפעלת יחידות ואמצעים שונים, במטרה לאתר את החשוד בהסעת המחבל אל זירת הפיגוע בירושלים. במהלך הפעילות אותרה המונית בתנועה באזור גינתון, כאשר כוחות משטרה רבים, בהם שוטרי תחנת לוד, מתנ"א ויס"מ מחוז מרכז, ניהלו מעקב נחוש עד למעצרו של נהג הרכב. המשטרה עצרה את החשוד - תושב המשולש בשנות ה - 40 לחייו , לצד חיפוש ברכב, וכעת הוא מועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.