"הזדמנות נדירה": עמית סגל מנתח את האפשרויות של אלי אבידר

בטורו השבועי מנתח סגל את האפשרויות של חבר הכנסת הסורר מישראל ביתנו: "הרמזים מסביבתו הם שהשר האחרון שהצטרף לממשלה יהיה גם השר הראשון לעזוב אותה בטריקת דלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/21 10:50 כט בכסלו התשפב

"הזדמנות נדירה": עמית סגל מנתח את האפשרויות של אלי אבידר
אלי אבידר, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

כבר עם הקמתה, תקף אלי אבידר את הממשלה. אבידר שקל להתפצל מישראל ביתנו, ולפעול באופן עצמאי. בתחילת אוגוסט, הוחלט כי ישמש כשר ללא תיק האחראי על התכנון האסטרטגי במשרד ראש הממשלה. עם מינויו לשר התפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי.

בשבת שעברה אמר אבידר כי "לבנט יש מזל, ניתנה לו ההזדמנות להיות ראש ממשלה בממשלת שינוי והוא לא ממצה את הפוטנציאל שלו". לדבריו, "מצב הדמוקרטיה גרוע באותה מידה כמו שהוא היה קודם".

בתחילת השבוע (א') אמר אבידר לחדשות כיפה: "אני מתכוון להצביע נגד איכוני השב"כ. מדובר בחצייה של גבול אדום, קו אדום מטורף. הממשלה הזאת לא יכולה להכשיר את הרעות החולות של הממשלה הקודמת".

בטורו השבועי של עמית סגל בידיעות מנתח סגל את האפשרויות העומדות בפניי אבידר וכותב כי "ההצבעה על איכוני השב"כ מעניקה לאבידר הזדמנות נדירה, גם אם לא בלתי חוזרת, להתפטר על רקע אידיאולוגי".

הוא מפרט מה יעשה כחבר כנסת: "אבידר כחבר כנסת ירצה לשמש כשומר הכשרות משמאל של הממשלה: למשל, להגיש את החוק שהתאדה מסדר היום, לאיסור על כהונת נאשם כרה"מ. למשל, להציע ועדת חקירה על הצוללות. האפשרות היחידה של הממשלה להימנע מהמהלך היא להרחיב את הקואליציה".

"זה יהיה תמרון עדין: אבידר ירצה למתוח את החבל בלי לקרוע אותו. דבר אחד בטוח: כחבר כנסת, ראש הממשלה לא יעז להטיח בו בצעקות 'מי אתה בכלל'. כולם יצטרכו לדבר חלש", חותם סגל.


(אלי אבידר בריאיון לחדשות כיפה צילום: עמיאל ירחי).

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן