אלי אבידר על ההקלטות: נועדו ליצור סכסוך מול ליברמן

לאחר שתועד תוקף את יו"ר מפלגתו, אומר השר ללא תיק כי הוא "מתרכז בשירות הציבור ובקידום הערכים שעליהם נלחמנו". ליברמן בישיבת הסיעה: "אלי אבידר החליט ללכת בדרכו - ואני מאחל לו בהצלחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/21 20:23 יב בחשון התשפב

אלי אבידר על ההקלטות: נועדו ליצור סכסוך מול ליברמן
אבידר בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שאלי אבידר נחשף בשיחה סגורה בעודו יוצא נגד יו"ר מפלגתו אביגדור ליברמן עליו אמר, "אם היה צריך אותי הוא לא היה נותן שני משרדים לעודד פורר", הגיב לדברים היום (ב') שר האוצר בפתח ישיבת הסיעה ואמר: "אני לעולם לא מקליט, לא את עצמי ולא אחרים ובטח לא מדליף את זה לתקשורת". עוד הוסיף ליברמן, "אלי אבידר החליט ללכת בדרכו - ואני מאחל לו בהצלחה". 

לאחר הפרסום הגיב על כך אבידר וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי ההקלטה נועדה לסכסך בינו לבין ראש מפלגתו. "מי שהקליט אותי לפני חודשיים ודאג להדליף את ההקלטה דווקא היום, עשה זאת כדי לייצר סכסוך מחודש מול השר ליברמן. ככל שזה תלוי בי זה לא יקרה".

עוד אמר אבידר כי הוא "מעריך אותו ובזכותו אני בפוליטיקה; גם אם במהלך חודשי המחאה הרבים היו בינינו חילוקי דעות בלתי ניתנים לגישור. אני מתרכז בשירות הציבור ובקידום הערכים שעליהם נלחמנו, מתוך הממשלה, ואמשיך לעשות זאת בכל מקרה".

כזכור, בשיחה סגורה שהגיעה לידי "כאן חדשות" ופורסמה הבוקר, נשמע אבידר מדבר בחופשיות על שר האוצר אביגדור ליברמן, על החברים לממשלה ועל הניסיונות לפגוע בו מתוך הקואליציה.

בימי הקמת ממשלת בנט-לפיד בחודש יוני, נותר אבידר ללא תיק. הוצע לו לשמש כשר במשרד האוצר - הצעה שלא רצה בה. תפקידו כשר ללא תיק הוביל לסיום כהונתו כחבר כנסת מתוקף החוק הנורבגי. "ליברמן אמר לי 'אני אדאג לך, מגיע לך, עשית עבודה'. הוא הציע לי את אותו התפקיד של שר במשרד האוצר. הוא אמר לי: 'במסגרת הסמכויות אתה תהיה אחראי על הקשר עם ה-OECD'. פרצתי בצחוק".

"אמרתי לו 'תודה רבה', זה תפקיד חשוב אבל אני מוותר'. הוא אמר לי 'אני צריך אותך'. אמרתי לו 'אם היית צריך אותי לא היית נותן שני משרדים לעודד פורר ולי משאיר את הקשר עם ה-OECD. אז לפחות אל תעבוד עליי, לא יצא לך שם של שקרן עד היום. שחרר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן