הותר לפרסום: פוענח פיגוע ירי בלוד בזמן שומר החומות

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל פענחו את אחד מאירועי הירי שהתרחשו בלוד בתאריך 13 במאי, בעת מבצע "שומר החומות". עם תום החקירה הוגשו כתבי אישום נגד שני ערבים תושבי העיר בגין עבירות חמורות | עו"ד חיים בלייכר: "מברכים את המשטרה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/12/21 12:51 כח בכסלו התשפב

הותר לפרסום: פוענח פיגוע ירי בלוד בזמן שומר החומות
תושבי לוד, ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במהלך מבצע "שומר החומות" במאי 2021, התרחשו בעיר לוד שורת פיגועי ירי חמורים ומקרי אלימות וטרור קשים כנגד יהודים. אחד מפיגועי הירי בוצע בתאריך 13 במאי במהלך ההתפרעויות ברחוב אקסודוס בעיר. בפיגוע נפצע באורח קל-בינוני יהודי, בחור ישיבה המשמש כחובש מד"א, שהגיע לסייע לתושבי לוד באותה תקופה קשה. הפצוע הספיק לחלץ ולטפל במספר פצועים לפני שנורה ונפגע בעצמו. 

היום (ה') הותר לפרסום כי בעקבות חקירה של שירות בטחון כללי בשיתוף משטרת ישראל, נעצרו שני ערבים תושבי לוד בסוף שנות העשרים לחייהם - אמסאלם חסונה ועיד חסונה. במסגרת חקירתם עלה כי השניים הם שביצעו את פיגוע הירי ואף היו מעורבים בהתפרעויות נוספות שאירעו בעיר לוד במהלך מאי 2021.

עם תום החקירה הוגשו לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי הפרקליטות כתבי אישום נגד השניים בגין עבירות חמורות. תושבי לוד בשנות העשרים לחייהם, בגין ביצוע פיגוע ירי בעיר במהלך מבצע שומר החומות, בו נפצע באורח קל-בינוני צעיר יהודי. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הצעיר הודה למשטרה על פענוח הפיגוע.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הצעיר שנפצע מסר: "אנחנו מברכים את המשטרה, השב"כ והפרקליטות על לכידת המחבלים והפללתם. אנו סבורים שמחבל שירה לעבר בני-אדם ממניע טרור יש להאשימו בניסיון לרצח, ואנו נבחן פנייה בעניין זה לגורמים המוסמכים".