סערת הכותל המערבי מנכ"לית התנועה המסורתית: "כותל המשפחות הוא הפתרון האידיאלי"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם נציגים מהתנועה הרפורמית בישראל, התנועה המסורתית בישראל וארגון "נשות הכותל", במסגרת מאמציו להרגעת הרוחות "בכדי למנוע שנאת חינם בשריד מקדשנו" | בפגישה לקחו חלק גם חברי הכנסת גלעד קריב ואלון טל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/12/21 16:23 כז בכסלו התשפב

מנכ"לית התנועה המסורתית: "כותל המשפחות הוא הפתרון האידיאלי"
הנציגים עם הנשיא, צילום: ללא

נשיא המדינה יצחק הרצוג ממשיך ומנסה לעודד אחדות ומתינות בין חלקי החברה בישראל. הרצוג, שפועל גם בנושא הכותל המערבי והמהומות סביבו, פגש היום (ד') גורמים המעורבים בנושא התפילה ברחבה, ביניהם: חברי הכנסת גלעד קריב ואלון טל, נציגים ונציגות מהתנועה הרפורמית בישראל, התנועה המסורתית בישראל וארגון "נשות הכותל". 

הפגישה התקיימה בהמשך להודעת לשכת הנשיא מהחודש שעבר בדבר יוזמת הנשיא לדיאלוג ולהובלת תהליכים בראשותו של מנכ״ל בית הנשיא בנושא התפילה ברחבת הכותל.

בפגישה שמע הנשיא את עמדותיהם והצעותיהם של נציגי התנועות השונות. הנשיא שב והדגיש כפי שהוא אומר באופן עקבי לכל המעורבים בנושא כי הוא "שואף להביא להרגעת הרוחות בכדי למנוע שנאת חינם בשריד מקדשנו".

הנשיא גינה כל סוג של אלימות פיזית ומילולית והוסיף כי הכותל הוא מקום קדוש אליו נשואות עיני כל העם היהודי בארץ ובתפוצות ויש לנהוג באחריות ובאיפוק ולנסות למצוא נתיבות שלום בין כל החלקים בעמינו בארץ ובתפוצות.

רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית, אמרה עם סיום המפגש כי "כותל המשפחות הוא הפתרון האידיאלי למאבקי הכוח המתקיימים כרגע ברחבת הכותל. הוא פתרון שלא רק שאינו לוקח ולו סנטימטר מן הרחבה האורתודוקסית הקיימת, הוא אף מאפשר מקום לתפילה שוויונית הן ליהודים קונסרבטיבים, רפורמים וחילונים בישראל ובתפוצות אשר חפצים להתפלל תפילה שוויונית.
 

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, השתתף ביום השבוע (א') בטקס הדלקת נר חנוכה ראשון ברחבת הכותל. בדבריו, התייחס הרב האשכנזי הראשי בעקיפין לפולמוס סביב מתווה הכותל, על פיו יוקם מתחם תפילה נפרד לכל היהודים, גברים ונשים כאחד, מכל הזרמים, כולל זה הרפורמי. 

"הכותל לכולם אך תוך שמירה על מנהגי המקום". עוד הוא אמר: "במקום הזה יש נשות ואנשי כותל אמיתיים, אלו שנמצאים כאן בכל יום, בכל שעה ובכל מזג אויר ושומרים ומכבדים את המקום אשר מזמין את כל העולם כולו כפי שנאמר 'כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים'".