התפרצות הוויראנט מאפריקה: במשטרה נערכים לאכיפת הבידוד לשבים מחו"ל

המשרד לביטחון פנים בשיתוף עם משטרת ישראל הודיע כי אזרחים ששבו ממדינות אדומות יוכלו לצאת לבידוד ביתי מהמלונית בתנאי שיחתמו על "הסכמון" לצורך שיתוף מיקומם. בכנסת דנו על ההחמרות לבידודי הבית, " תמונה מדאיגה מאוד שמעידה על פוטנציאל הידבקות גבוה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/12/21 12:02 כז בכסלו התשפב

התפרצות הוויראנט מאפריקה: במשטרה נערכים לאכיפת הבידוד לשבים מחו"ל
הסגר הקודם, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתחילת השבוע הודיע קבינט הקורונה כי כל השבים מהמדינות האדומות החדשות יכנסו לבידוד במלוניות מטעם המדינה, זאת בעקבות וריאנט הקורונה החדש, אומיקרון, שהתגלה לאחרונה במדינות דרום אפריקה. 

ממשטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים, נמסר כי מבודדים יוכלו להשתחרר מהמלונית לאחר יממה, זאת בכפוף להצגת תוצאת בדיקת pcr שלילית וחתימה על הסכמה לאכיפה טכנולוגיית "הסכמון". חתימתו של המבודד על חוזה "ההסכמון" היא תנאי מחייב לשם סיום בידוד במלונית מטעם המדינה ומעבר להמשך בידוד בכתובת ובמקום אשר אותו יציין המבודד.

תנאי ה"הסכמון" מחייבים את המבודד לשתף את מיקומו באמצעות מכשיר הנייד או הנייח שברשותו בכל זמן נתון בו יתבקש על ידי משטרת ישראל ובכפוף לאישור הודעת סמס הדורשת את שיתוף המקום, כך תוכל המשטרה לוודא כי המבודד שוהה במקום הבידוד עליו הצהיר עם שחרורו מהמלונית. מבודד שיסרב לתנאי פיקוח טכנולוגי ולפרטים המפורטים בחוק, ייאלץ לשהות במלונית מטעם המדינה למש כל ימי הבידוד וזאת בהוראת נציג מוסמך לכך. 

התפרצות האומיקרון באפריקה: "תמונה מדאיגה מאוד"

ועדת הבריאות של הכנסת דנה היום (ד') בהחמרות שנכנסו השבוע לתוקף בצו בידוד בית, בהם חובת בידוד של 72 שעות לשבים מחו"ל, המחוסנים בחיסון שלישי, ואיסור כניסת קבוצות תיירים לישראל. יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן אמרה בפתח הדיון כי "מובן מאליו שלצווים שכבר נכנסו לתוקף יש משמעות לא פשוטה עבור כולנו ובמיוחד לעסקים בתחומים מסוימים, לכן נבקש לשמוע ממשרד הבריאות את השיקולים שעמדו לנגד עיניהם בקבלת ההחלטות ולהסביר לציבור מה זה אומר הלכה למעשה". 

בדיקות קורונה בנתב"ג

בדיקות קורונה בנתב"ג צילום: פלאש 90

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות הסבירה שהזן החדש מדבק הרבה יותר מהדלתא, כפי שניתן להסיק מהמצב באפריקה. "מספר המאומתים שם עלה פי 7 בשבועיים, התמותה פי 4. 64 מדינות כבר דיווחו על קיומו של הווריאנט בשטחן. זו תמונה מדאיגה מאוד שמעידה על פוטנציאל הידבקות גבוה מאוד".