יפגע ביעילות החיסון: מנכ"ל מודרנה במסר קודר על האומיקרון

בחברת התרופות מעריכים כי הזן של נגיף הקורונה עמיד בפני החיסון. "רבים מאיתנו עלולים לחשוב שסיימנו עם נגיף הקורונה. הוא לא סיים איתנו", כך אמר יו"ר הארגון והזהיר מפני השלכות הזן החדש שהתגלה באפריקה. בישראל התחסנו עוד אלפי בני אדם במנה הראשונה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/11/21 09:01 כו בכסלו התשפב

יפגע ביעילות החיסון: מנכ"ל מודרנה במסר קודר על האומיקרון
צילום: shutterstock

הווריאנט החדש של נגיף הקורונה שהתגלה לאחרונה במדינות אפריקה, האומיקרון, ממשיך לעורר דאגה בעולם. לאחר שבישראל הטילו הגבלות על החוזרים ארצה דרך נמל התעופה וקבעו מדינות אדומות חדשות, גם בארגון הבריאות העולמי נערכים להשלכות הזן החדש, ומזהירים מפני עלייה בתחלואה. 

מנכ"ל חברת מודרנה, סטפן בנסל, מעריך כי יעילות החיסון תהיה פחותה מול הזן החדש. בראיון שהעניק לעיתון הבריטי פייננשל טיימס, אמר כי, "אני חושב שזו תהיה ירידה מהותית, אני פשוט לא יודע עד כמה, כי אנחנו צריכים לחכות לנתונים". לעומת זאת, מנכ"ל פייזר, ד"ר אלברט בורלא, אמר בעבר כי שלוש מנות החיסון אמורות לספק הגנה ראויה גם מול הזן החדש. 

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גריבריסוס, מי שבעצמו היה בכיר במערך הבריאות באפריקה בתור שר הבריאות של אתיופיה לשעבר, אמר כי הזן החדש מציב סיכון חדש לזינוק בתחלואה העולמית. יחד עם זאת, ציין כי יש להיערך למידע נוסף שיתקבל בשבועות הקרובים. 

יו"ר ארגון הבריאות העולמי

יו"ר ארגון הבריאות העולמי צילום: shutterstock

מאז תחילת השבוע, בתוך יממה, התחסנו בישראל יותר מ-10,000 בני אדם שזו עבורם מנת החיסון הראשונה, ביניהם גם שכבת הגיל הצעירה, ילדים בגילים 5-11 שזכו למבצע חיסונים משלהם שנפתח בשבוע שעבר. בארגון הבריאות העולמי מדגישים כי הקורונה עדיין כאן, "רבים מאיתנו עלולים לחשוב שסיימנו עם נגיף הקורונה. הוא לא סיים איתנו", וקראו לציבור לגשת ולהתחסן נגד קורונה. 

בעולם נזהרים מפני נגיף האומיקרון 

בתוך כך, מדינות העולם ממשיכות להיאבק בחדירת הנגיף לשטחן, וישראל, מרוקו גם יפן אסרו לחלוטין על כניסת אזרחים זרים לארצן. בארצות הברית חל איסור כניסה על נוסעים משמונה מדינות בדרום אפריקה, ואילו באירופה סובלים מסגרים והגבלות קשות, זאת במסגרת הגל הרביעי שטרם חלף, כאשר מספרי המאומתים מטפסים מיום ליום. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן