המרוץ לפיתוח חיסון נגד אומיקרון יצא לדרך: "יש לנו יכולת"

מודרנה ופייזר כבר מקדמות חיסון נגד האומיקרון. בתוך כשבועיים תודיע חברת ביונטק, מפתחת החיסון של פייזר, האם הזן החדש עמיד בפניו. בזכות טכנולוגיית ה-mRNA החדשנית בתוך שבועות ספורים ניתן לעדכן את החיסון - נגד כל זן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/11/21 19:14 כג בכסלו התשפב

המרוץ לפיתוח חיסון נגד אומיקרון יצא לדרך: "יש לנו יכולת"
צילום: shutterstock

בעולם ממשיכים לחשש מכך שהווריאנט החדש שהתגלה בדרום אפריקה, "אומיקרון" מדבק יותר מווריאנטים אליהם נחשפנו עד היום. חברות פייזר ומודרנה כבר החלו  לקדם פיתוח של חיסון ספציפי נגד הווריאנט. השתיים הודיעו כי הן בודקות אם הזן החדש עמיד בפני החיסון הקיים ברשותן, והבהירו כי אם יתברר שהוא אכן עמיד בפניו, יש להן את היכולת לעדכן את החיסון כך שיהיה יעיל נגדו אומיקרון בתוך שבועות ספורים. 

ביונטק החברה הגרמנית שמפתחת החיסון של פייזר, הצהירה אתמול כי תודיע בתוך כשבועיים על ממצאי הבדיקה שהחלה זה מכבר. טכנולוגיית ה-mRNA החדשנית שעליה מבוסס החיסון הקיים, מאפשרת, אם ישנו צורך, לעדכן את החיסון נגד כל וריאנט בתוך כשישה שבועות.

בהצהרה בנוגע לווריאנט החדש, פרסמה מודרנה האמריקאית כי "תקדם במהירות" חיסון ספציפי נגדו: "החיסון הזה הוא חלק מאסטרטגיית החברה לקדם חיסונים ספציפיים נגד זנים שמעוררים דאגה משמעותית", נכתב בהצהרה. לדברי החברה: "הוכחנו בעבר שיש לנו יכולת לקדם חיסונים חדשים לבדיקות קליניות תוך 60-90 ימים".

מנכ"ל מודרנה סטפן בנסל, אמר: "כבר בתחילת המגפה אמרנו שכשאנחנו מבקשים להביס את המגפה הכרחי שנהיה אקטיבים ככל שהנגיף מתפתח" עוד הוא אמר: "המוטציות בווריאנט אומיקרון מדאיגות, ואנו מתקדמים במהירות האפשרית לגיבוש האסטרטגיה נגדו".

ארגון הבריאות העולמי פרסם אמש הודעה, בה צוין כי יש ראיות שהאומריקון, B.1.1.529, הוא בעל יכולת הדבקה מחודשת. זאת אומרת, הזן יכול להדביק טוב יותר מזנים אחרים אנשים שכבר החלימו מהנגיף. עוד נמסר כי נראה שחל "שינוי אפידמיולוגי מזיק בנגיף הקורונה".


(ארגון הבריאות העולמי)

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן