בכיר בעיריית ירושלים: המדינה מממנת ומדפיסה ספרי הסתה נגד ישראל בבתי ספר במזרח ירושלים

בדיון בוועדת החינוך על החינוך בבתי הספר במזרח ירושלים חשף נציג עריית ירושלים כי כחלק מהסכמי אוסלו מדינת ישראל היא זאת שמממנת ומדפיסה את ספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית שמלאים בהסתה | נציג העירייה: "אנחנו מצנזרים את הספרים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/11/21 13:33 כה בכסלו התשפב

בכיר בעיריית ירושלים: המדינה מממנת ומדפיסה ספרי הסתה נגד ישראל בבתי ספר במזרח ירושלים
מזרח ירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בעקבות הפיגוע המזעזע בו נהרג אליהו קיי ז"ל, ולאחר שנודע כי המחבל שרצח אותו היה מורה בבית ספר במזרח ירושלים, יו"ר ועדת החינוך ח"כ שרן השכל, כינסה דיון בנושא מערכת החינוך במזרח ירושלים. במהלך הדיון סיפרו המשתתפים על ההסתה בספרי הלימוד ונציג עריית ירושלים הפתיע את הנוכחים.

נציג עיריית ירושלים הפתיע ואמר כי ספרי הלימוד של הרשות הפלסטינית שנלמדים בבתי הספר במזרח ירושלים מסובסדים ומודפסים על ידי מדינת ישראל כחלק מנספח ב׳ של הסכם אוסלו. נציג העירייה סיפר כי העירייה מצנזרת את ספרי הלימוד.

נציין כי התפרסמו לא מעט עדויות על הסתה בספרי הלימוד. ומסקירה של ספרי הלימוד עולה כי הילדים נקראים "להגן על המולדת בדם", מחבלים מוצגים כמודלים לחיקוי, ישנן האשמות את "הציונים" בניסיון הצתה מכוון של מסגד אל-אקצה, השלכת פסולת רדיואקטיבית שגורמת למחלות על אדמות פלסטיניות, והאשמת ישראל בגניבת עתיקות. 

סטרוק: "חינוך עוין למדינת ישראל"

לדיון הגיעו ח"כ עלי סלאלחה, עופר כסיף, איתמר בן גביר, אורית סטרוק, אימאן ח'טיב יאסין, מאיר פרוש, משה טור פז ויוסי שיין. חברת הכנסת אורית סטרוק אמרה בדיון: "שאלת רמת הלימודים והבגרויות היא חשובה, אבל קודם כל צריך לוודא שבתי הספר לא מחנכים לשנאת ישראל. במזרח ירושלים בבתי הספר שאינם פועלים לפי תכנית הלימודים הישראלית - החינוך הוא במקרה הטוב בבתי ספר של הרשות הפלסטינית, שהיא רשות עוינת למדינת ישראל שמשלמת משכורות למחבלים, ובמקרה הרע בבתי ספר של אונר"א והוואקף שבהם מציינים בבתי הספר את יום השהיד. לכן זו לא רק שאלה של מעגל עוני או של חינוך פרטי, אלא קודם כל של חינוך עוין למדינת ישראל".


(סטרוק בדיון ועדת החינוך).