עמוס שוקן, מו"ל הארץ: הוריה של שלהבת פס אשמים ברצח שלה

אורי זכי, יושב ראש הנהלת מרצ, צייץ נגד החלטתו של הנשיא לקיים הדלקת נרות חנוכה במערת המכפלה, ועורר סערה. מו"ל הארץ עמוס שוקן ענה לאחד המגיבים בטוויטר, וכתב בפסקנות: "שלהבת פס נהרגה בגלל חוסר האחריות של הוריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/21 09:32 כה בכסלו התשפב

עמוס שוקן, מו"ל הארץ: הוריה של שלהבת פס אשמים ברצח שלה
עמוס שוקן, צילום: Amir Levy/FLASh90

אורי זכי, יושב ראש הנהגת מרצ, צייץ כנגד החלטת הרצוג להדליק נר ראשון במערת המכפלה אתמול (ש') וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא ניתן גם למחוק את הקיצוניות, האלימות וההשפעה ההרסנית של ההתנחלות בחברון על אלפי תושביה הפלסטינים. לא חברון, כי אם ההתנחלות בחברון היא אחד המיזמים השנויים ביותר במחלוקת בישראל".

אחד המגיבים טען כנגד זכי: "למד היסטוריה ותבין מי האלים ומי הקיצוני, דרך אגב, לא צריך היסטוריה רחוקה מידי. תעשה בגוגל שלהבת פס ז"ל ובית הדסה... לא ניתן לכם לעוות את ההיסטוריה ואת המציאות. חאלס".

התגובה הזו לזכי הביאה את עמוס שוקן, מו"ל הארץ, להגיב במילים הללו: "שלהבת פס נהרגה בגלל חוסר האחריות של הוריה שחשבו שאפשר לגדל ילדים בסביבת לחימה, ושל משרד הרווחה שבמדינה נורמלית היה מוציא ילדים מאיזורי מלחמה". לאחר שהמגיבים תקפו אותו, הוא לא חחזר בו וצייץ שוב: "שהוריה של שלהבת פס יתביישו. דם יהודי אינו הפקר".

השר לשירותי דת, מתן כהנא, הגיב על דבריו של שוקן: "מו"ל הארץ יורד לתהומות חדשים. תינוקת בת 10 חודשים נרצחה בירי מכוון של רוצח מתועב ומו"ל הארץ מאשים את ההורים. שלהבת פס הי"ד נרצחה בגלל שהיא יהודיה ובגלל שאויבינו לא מוכנים להשלים עם שיבת עם ישראל לארצו".

"אינני מתעלם לרגע מהמורכבות"

כזכור, נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע אתמול לחברון להדלקת נר חנוכה ראשון. לאחר שההחלטה עוררה סערה בקרב חברי הכנסת ממר"צ, עשרות מפגינים מטעם שלום עכשיו הגיעו למקום והמשטרה מנעה את כניסתם ליישוב באמצעות צו רידוד שמאפשר את הגבלת התנועה.

הנשיא התייחס לפולמוס סביב הגעתו במעמד ההדלקה ואמר: "אחי ואחיותיי, גם היום, עם כל המורכבות, ואינני מתעלם לרגע מהמורכבות – הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האימהות והאבות איננה מוטלת בספק. ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת".

"כשאנו מאוחדים סביב האור הנפלא של נרות חנוכה, חשוב שנקרא, לכבד את הממלכתיות הישראלית ואת עקרונותיה, להקשיב יותר לאחר, לכבד את השונה, לבנות גשר ועוד גשר כדי לשמר את היחד שלנו, כמובן מבלי לפגוע בכל יחיד וקהילה, בדעותיהם ובאמונותיהם".