נלחמים באומיקרון פרופסור רן בליצר: "כנראה אין התפשטות נרחבת שאנחנו לא יודעים עליה"

ראש צוות המומחים המייעץ למשרד הבריאות, פרופסור בליצר, אמר כי בבדיקה שנערכה בישראל לא נמצאה עדות לזן החדש בשבועות האחרונים | על יעילות החיסון אמר: "הנחת העבודה הסבירה היא שהחיסון יעיל למחלה קשה מהאומיקרון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/11/21 08:23 כה בכסלו התשפב

פרופסור רן בליצר: "כנראה אין התפשטות נרחבת שאנחנו לא יודעים עליה"
אומיקרון, צילום: shutterstock

הזן החדש שהתגלה בדרום אפריקה, האומיקרון, ממשיך להדאיג את מדינות העולם. הלילה בחצות נכנסו לתוקף מספר הגבלות חדשות: נתב"ג נסגר בפני זרים, שבים מחו"ל יתניידו ברכבים פרטיים או מוניות ספיישל בלבד, חובת בידוד לכל השבים במחו"ל, ואיכונים סלולריים.

ראש צוות המומחים המייעץ למשרד הבריאות, הפרופסור רן בליצר אמר הבוקר (ב') בגל"צ כי "הנחת העבודה הסבירה היא שהחיסון יעיל למחלה קשה מהאומיקרון". בליצר הוסיף כי "ייתכן שנראה ירידה ביעילות לגבי הדבקות, אבל זה לא ישנה את העובדה שזה האמצעי היעיל ביותר שיש לנו".

על ההתמודדות עם הזן החדש, אמר: "כשנמצאים בשלבים הראשונים של התפרצות - לפעמים מדובר באזעקת שווא, ולפעמים זו בעיה אמיתית. גם כשזן הדלתא התחיל להתפשט לא ידענו אם החיסון יהיה יעיל נגדו - יש סיכוי לא רע שגם הפעם נראה דבר דומה"

הפרופסור בליצר, ניסה גם להרגיע: "ערכו בארץ בדיקה לאחור כדי לראות אם יש עדות לזן החדש בשבועות האחרונים, ולא מצאו. המשמעות היא שכרגע כנראה אין התפשטות נרחבת שאנחנו לא יודעים עליה - יש להמשיך במאמצים להתחקות אחר המאומתים".

(ד"ר שרון אלרעי פרייס בדיוני ועדת החוקה, אתמול)

"נפעיל את הכלי רק על מגעים של מקרים שחשודים לווריאנט"

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור אמרה אתמול בדיוני ועדת החוקה: "מבחינת עמידות לחיסונים, לוקח מספר שבועות כדי לקבל על כך תשובה. לאורך המגיפה עשינו מהלכים יוצאי דופן. הבאנו וירוס עוד לפני שהוא נכנס, ועשינו עליו בדיקות במעבדה, לדוגמה הווריאנט מברזיל. אני מקווה לתוצאות ראשוניות דרך הקולגות מדרום אפריקה. יהיו להם כנראה תוצאות בזמן הקרוב.

"לפי המוטציות שלו יש לו מוטציה אחת ששותפה עם וריאנט בטא, שהחיסון של אסטרהזניקה לא עבד טוב עבורו. לכן ההשפעה של חיסון זה תהיה פחות מועילה על וריאנט זה. אך לגבי פייזר ואחרים אנחנו עוד לא יודעים".

על איכוני השב"כ היא אמרה: "נפעיל את הכלי רק על מגעים של מקרים שחשודים לווריאנט. כרגע מדובר רק על 8 אנשים במדינת ישראל. נחפש את המגעים שלהם, לכל אחד מהם יהיו 20 מגעים אקראיים. זה סדר הגודל, לא מדובר על אלפים".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן