הנשיא ידליק נר ראשון במערת המכפלה: בסיעת מרצ זועמים

הנשיא יצחק הרצוג צפוי להגיע להדלקת נר ראשון של חנוכה במערכת המכפלה ביישוב היהודי בחברון. חברי כנסת ממפלגת מרצ פרסמו היום :"מבין כל ההתנחלויות, ההתנחלות בחברון סביב מערת המכפלה היא המקוממת ביותר. עצוב שהנשיא מעמיד אותה על ראש שמחתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/21 19:13 כ בכסלו התשפב

הנשיא ידליק נר ראשון במערת המכפלה: בסיעת מרצ זועמים
יצחק הרצוג בכותל המערבי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

הנשיא יצחק הרצוג צפוי להגיע להדלקת נר ראשון של חנוכה במערכת המכפלה ביישוב היהודי בחברון, זאת לא הפעם הראשונה שבה בוחר הרצוג להגיע לביקור רשמי בשומרון. כשבתחילת השנה חנך את האולפנה בהר ברכה ונפגש עם הרב אליעזר מלמד.

לקראת הגעתו, חברי הכנסת מוסי רז, גבי לסקי ומיכל רוזין ממרצ תקפו היום (ד') את החלטתו ואמרו בתגובה: ״נשיא צריך להיות דמות מאחדת. השליטה בחברון בכלל ובשטחים הכבושים בפרט שנוייה במחלוקת פוליטית חריפה ביותר. מבין כל ההתנחלויות, ההתנחלות בחברון סביב מערת המכפלה היא המקוממת ביותר. עצוב שהנשיא מעמיד אותה על ראש שמחתו״.

חבר הכנסת מיקי זוהר לא נשאר חייב ואמר: "אנשי מרצ שזרקו את האידיאולוגיה שלהם לפח, מנסים להטיף מוסר לנשיא שהחליט להדליק נר חנוכה בעיר האבות. מסתבר שמלבד האידיאולוגיה, הם איבדו גם את הבושה".

כזכור נשיא המדינה יצחק הרצוג פתח ביחד עם ראש המועצה האזורית שומרון את שנת הלימודים בשומרון. במהלך הביקור חנכו את האולפנה בהר ברכה וביה״ס הממלכתי המונטסורי בסלעית. שוחחו עם התלמידים, התלמידות ומוריהם ונפגשו עם רב היישוב הר ברכה, הרב אליעזר מלמד.

הנשיא אמר בביקור ״אני רוצה להניח לרגע בצד את הוויכוחים הפוליטיים לגבי הסדר הקבע עם השכנים הפלסטינים ולומר אמת אחת פשוטה- הקשר העמוק של העם היהודי למרחבים האלה, בלתי ניתן להכחשה ולהפחתה. אני לא נמצא כאן בפעם הראשונה, הייתי בהר ברכה ברגעי שמחה ויגון, ביקרתי לא פעם את הרב מלמד. הנשיא הוסיף בין היתר כי ״המקום הזה נוגע בדנ״א שלי, כיהודי וכישראלי. הרי כל ביקור בשומרון הוא צלילה לעומק ההיסטוריה שלנו. עבר והווה מקופלים כאן בין ההרים. אני מאחל לתושבי ותושבות השומרון ביטחון, שגשוג ורווחה בשנה הבאה עלינו לטובה.״