מרב מיכאלי אישרה מחליף: רוני נומה הוא כבר לא ממונה הקורונה בנתב"ג

שרת התחבורה הודיעה על מינויו של מנהל נתב"ג ברשות שדות התעופה, שמואל זכאי, לתפקיד האמון על הפעילות למניעת כניסת הנגיף. ראש הממשלה ושר הבריאות בירכו על המינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/21 15:49 כד בכסלו התשפב

מרב מיכאלי אישרה מחליף: רוני נומה הוא כבר לא ממונה הקורונה בנתב"ג
צילום: Gershon Elinson/Flash90

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, החליטה היום (א') על מינוי תא"ל (במיל') שמואל זכאי, מנהל נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ברשות שדות התעופה (רש"ת), לתפקיד ממונה הקורונה בנתב"ג. בכך למעשה יסיים האלוף רוני נומה את תפקידו. 

זכאי, שמשמש מזה עשור כמנהל נמל התעופה בן גוריון, יתכלל את יישום נהלי הקורונה בנתב"ג בהתאם להחלטות קבינט הקורונה ולהנחיות משרד הבריאות. בעברו מילא זכאי שורה ארוכה של תפקידים בכירים בצה"ל. ראש הממשלה ושר הבריאות בירכו על המינוי ואיחלו לזכאי הצלחה בתפקידו. בנוסף לכך, הודיעה שרת התחבורה על מינויו של סמנכ"ל מסופים ושדות התעופה הפנים ארציים ברשות שדות התעופה, יואב אורן, לממונה הקורונה במעברים היבשתיים הבינלאומיים.

האלוף נומה שימש כמפקד פיקוד מרכז בשנים 2015-2018, ועם פרוץ מגיפת הקורונה בישראל מונה לנהל את המשבר בעיר בני ברק ואף היה אחד מהמועמדים לשמש בתור פרויקטור הקורונה הלאומי למאבק בנגיף. ביוני האחרון מונה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט לממונה הקורונה בנמל התעופה בן גוריון, אולם היום אמור נודע כי הוא עתיד לסיים את תפקידו.