נדחה ערעור הסב: הילד איתן בירן יוחזר לאיטליה תוך 15 ימים

שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב דחו את ערעורו של שמואל פלג, סבו של הילד בן ה-6, שבני משפחתו נספו באסון הרכבל לפני כחצי שנה | בני המשפחה: "איתן הוא ילד ישראלי ויהודי שהוריו המנוחים היו רוצים שימשיך לגדול להתחנך ולהתפתח בישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/11/21 23:27 ז בכסלו התשפב

נדחה ערעור הסב: הילד איתן בירן יוחזר לאיטליה תוך 15 ימים
סבו של הילד, שמואל פלג, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בבית המשפט המחוזי בתל אביב נדחה הערב (ה) ערעורו של שמואל פלג, סבו של הילד איתן בירן בן ה-6, שאיבד לפני כחצי שנה את בני משפחתו שנהרגו באסון הרכבל באיטליה. השופטים פסקו כי בירן הילד יוחזר למשמורת של דודתו איה באיטליה תוך 15 ימים וכי הסב פלג מחויב בהוצאות משפט בסך 50 אלף שקלים. 

"עם כל ההבנה לכאבם של המערער ושל סבתו של הקטין, אין מנוס מלדחות את הערעור ולהותיר את פסק דינו של בית המשפט על כנו", קבעו השופטים, "אנו מורים על החזרתו של הקטין לאיטליה בתוך 15 יום מהיום. עד חזרתו של הקטין לאיטליה יימשכו הסדרי השהות שלו עם המערער ועם בני משפחתו בארץ ובנוסף, ייערכו גם מפגשי פרידה לפי קביעת העובדת הסוציאלית".

משפחת בירן

משפחת בירן  | צילום: באדיבות המשפחה

עוד כתבו השופטים כי אין ספק שהחזרתו של הקטין לאיטליה תביא לניתוק מהמערער ומסבתו. "עם זה מדובר בניתוק זמני, שהרי בית המשפט באיטליה, אשר ידון בשאלת המקום שבו יגדל הקטין ויתגורר דרך קבע – אם באיטליה, אם בישראל – יביא טענה זאת בחשבון, שאז הוא יעסוק בשאלת האפוטרופסות והמשמורת שלא במובן של אמנת האג, ובמסגרת זו יוכל להתחשב בכל השיקולים, לרבות שיקול זה".

"בהקשר זה נאֹמר כי באיטליה מתגוררים גם סבו וסבתו של הקטין מצד אביו, ובהינתן מגוריו במשך שש השנים האחרונות באיטליה, יש להביא בחשבון גם את הנתק שיכול להיווצר בינו ובינם, וכן את הנזק שיכול להיגרם לקטין בניתוקו מחבריו ומסביבתו המוכרת".


(דיווח ב"כאן חדשות")

"קולו ורצונו של איתן נותרו מחוץ לכתלי בית המשפט"

פרקליטיהם של בני משפחת בירן, עורכי הדין שמואל מורן ואבי חימי, בירכו על פסק דינו של בית המשפט המחוזי. "אנו תקווה שזהו הצעד האחרון לפני חזרתו של איתן למשפחתו ולביתו שבאיטליה". 

בני משפחת פלג מסרו בתגובה שהם מצטערים על ההחלטה. "אין לנו אלא להצטער על פסק הדין של בית המשפט המחוזי ששלח את בני משפחת פלג להיאבק באיטליה על המקום הראוי להמשך חייו של איתן. איתן הוא ילד ישראלי ויהודי שהוריו המנוחים היו רוצים שימשיך לגדול להתחנך ולהתפתח בישראל. לצערנו, שוב קולו ורצונו של איתן נותרו מחוץ לכתלי בית המשפט". 

באי כוחו של הסב שמואל פלג, עורכי הדין רונן דליהו, חגי הלוי, עידן סגר ומקסים ליפקין מסרו: "נלמד היטב את פסק הדין ונשקול אפשרות ערעור על פסק הדין לבית המשפט העליון על מנת שיכריע בסוגיה חריגה ייחודית וטרגית בענינו של הקטין. לצורך בחינת עמדתנו, עיכב בית המשפט את פסק הדין למשך שבוע".