ד"ר שרון אלרעי פרייס: אין צורך בהגבלות נוספות

ראש שירותי בריאות הציבור מסבירה כי יתכן שהעלייה בתחלואה היא לא תופעה חדשה אלא שרידי הגל הרביעי, ואפשר להשתלט על הנתונים באמצעות מבצע החיסונים. היא בהחלט מבינה הורים שחוששים לחסן את ילדיהם אבל, "הם רק צריכים להבין שגם בזה יש סיכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/21 08:16 כב בכסלו התשפב

ד"ר שרון אלרעי פרייס: אין צורך בהגבלות נוספות
שרון אלרעי פרייס, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט קבע אמש (ה') כי חלק ממדינות דרום אפריקה יוגדרו כאדומות, זאת עקב זן חדש של נגיף הקורונה שהתגלה שם. כתוצאה מכך, חלו גם שינויים בהנחיות הבידוד לשבים ארצה מאותם אזורים.

העלייה בתחלואה של הנגיף בתקופה האחרונה ניכרת גם בקרב הילדים, מה שגרם לראש הממשלה להכריז בתחילת השבוע בישיבת הממשלה כי מדובר בגל חדש של תחלואת ילדים, ולהגביר את מאמצי השכנוע בקרב הורים כדי שיחסנו את ילדיהם במבצע שהתחיל השבוע. אולם, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, לא חושבת שהגענו לגל החמישי. בראיון שהעניקה למוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות, אמרה כי "עדיין לא הייתי קוראת לזה גל חמישי, אני חושבת שעוד לא סיימנו את הגל הרביעי. אבל כן רואים שהירידה נבלמה והתחלנו לשנות מגמה".

על חיסוני הילדים: "כשהתחלואה עולה, גדל הסיכון להדבקה"

"אנחנו היום בתחלואה יותר גבוהה, שזהה לתחלואה שבה היינו חודש בתוך הגל הרביעי. אז היינו במאומתים בודדים ליום. יש עלייה בתחלואה והיא אמיתית. כרגע אנחנו במקדם הדבקה מעל אחד. אין איזה אירוע אחד גדול שמסביר את כל העלייה. יכול להיות שאלה שרידי הגל הרביעי". לדבריה, את נתוני ההדבקה הגבוהים אפשר להוריד באמצעות מבצע החיסונים, וככל שיותר אנשים יתחסנו כך הציבור יהיה בטוח יותר. 

על חשש ההורים לחסן את ילדיהם בגילים 5-11, היא אומרת שהיא "מבינה את כולם, ואני חושבת שכל חשש הוא לגיטימי ויש לו מקום. הורים שרוצים להמתין זה בסדר, הם רק צריכים להבין שגם בזה יש סיכון. כשהתחלואה עולה, גדל הסיכון להדבקה". 

בתחילת השבוע קבע בנט כי מופעי חנוכה המתוכננים יערכו כרגיל, ללא הגבלות נוספות ותוך הקפדה יתירה על בדיקות אנטיגן ומסיכות. ד"ר אלרעי פרייס מסכימה איתו ואומרת בראיון כי אין צורך בעוד הגבלות כרגע. "אנחנו כן חושבים שחשוב מאוד להקפיד על מה שאמור לקרות כרגע. אין טעם להטיל עוד הגבלות אם ההגבלות הקיימות, למשל, התו הירוק, לא נאכפות בצורה רצינית ונרחבת. אם צריך ללכת עם מסכות בפנים ובהרבה מאוד מקומות אנשים לא הולכים עם מסכות".