בנט הלך עם בנו דוד להתחסן נגד קורונה

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע עם בנו דוד לקבל את החיסון לילדים, עם כניסתו לתוקף של אישור חיסון קורונה לבני 5-11 | דוד בנט: "חשוב להתחסן כדי שהילדים לא יחלו בקורונה וגם כדי שלא ידביקו את ההורים שלהם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/11/21 14:34 יט בכסלו התשפב

בנט הלך עם בנו דוד להתחסן נגד קורונה
דוד בנט מתחסן, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ליווה היום (ג') את בנו דוד בן ה-9, שהתחסן במנת החיסון הראשונה, בקופת חולים כללית בהרצליה. בנט הגיע עם בנו שעות ספורות לאחר שהחיסון לילדים נגד קורונה נפתח באופן רשמי בקופות החולים השונות.


(דוד בנט בחיסון).

מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אנחנו יוצאים היום למבצע חיסוני הילדים הארצי, קודם כל כדי לשמור על ילדינו. דוד כרגע התחסן. זה גם שומר על ילדינו וגם על ההורים, ועל כל מדינת ישראל. אני קורא לכל הורי ישראל לבוא ולחסן את הילדים - זה בטוח ושומר על הילדים". דוד בנט, בנו של ראש הממשלה, הוסיף: "חשוב להתחסן כדי שהילדים לא יחלו בקורונה וגם כדי שלא ידביקו את ההורים שלהם".

הבוקר (ג') החל מבצע החיסונים לילדים באופן רשמי. קופות החולים החלו בפועל לחסן בני 5-11 כבר אתמול, בצל העלייה במקדם ההדבקה. מעל 1,000 ילדים כבר חוסנו, ואלפים אחרים ממתינים לקבלתו. כזכור, החיסון הותאם במיוחד לילדים ומכיל כשליש מהחומר המוזרק לבגירים.

בתחילת השבוע החליטה ועדת החיסונים החליטה ברוב קולות להמליץ על היצמדות לפרוטוקול החיסונים הקיים של מתן חיסון שני במרווח של 3 שבועות. זאת לאור העובדה שאין עדיין נתונים המראים יתרון בשינוי הפרוטוקול, ותוך התייחסות לכך שהתחלואה אינה בשפל. מרבית התחלואה כיום הינה בקרב ילדים ולכן אין לדחות כעת את מתן החיסון.

בנוסף, הוועדה דנה בשאלת מתן הבוסטר לגילאי 12-15 והחליטה ברוב מוחלט להמליץ על מתן הבוסטר בתום 5 חודשים ממועד החיסון השני. המלצות הגיעו לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש.

הופעות חנוכה מתקיימות כרגיל

פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, אמר בהצהרה לכלי התקשורת כי זהו "יום חג לילדים ולהורים. לצד ההגנה מהנגיף, החיסון נותן מענה לחיים נורמליים". לאחר שראש הממשלה בנט הנחה כי יש לקיים את הופעות חנוכה המתוכננות כרגיל, הסביר זרקא כי יש להגיע להופעות בהתאם למתווה התו הירוק, עם בדיקות אנטיגן למי שלא מחוסן. "ביקשנו מכל הגופים המארגנים להנגיש את הבדיקות בסמוך למופע, תקפידו על המסכות, זה הזמן לחזור להדגיש, הממשלה תמשיך לאפשר לילדים מתחת גיל 12 בדיקות אנטיגן חינם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן