פרויקטור הקורונה: "אנחנו נערכים לגל חמישי"

פרופסור סלמן זרקא התייחס למבצע החיסונים לילדים בגילים 5-11 שהתחיל היום והסביר כי החיסונים יגיעו לבתי הספר רק בשלב מאוחר יותר, לאחר קופות החולים והניידות בקהילה. על העלייה במקדם ההדבקה: "אין אפשרות לדעת איזה וירוס חדש יתפתח"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/11/21 17:18 יח בכסלו התשפב

פרויקטור הקורונה: "אנחנו נערכים לגל חמישי"
חיסוני קורונה לילדים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עשרה ימים חלפו מאז אישר הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות את חיסון הילדים בגילים 5-11 נגד קורונה, זאת לאחר שהתקבל האישור במנהל המזון והתרופות האמריקאי לחיסון של חברת פייזר. מבצע החיסונים החל היום (ב') כאשר עם הגעת החיסונים למתחמים, הגיעה גם שכבת הגיל הצעירה, מלווים בהוריהם, כדי לקבל את שכבת ההגנה נגד הנגיף. 

פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, אמר בהצהרה לכלי התקשורת כי "הערב הוא יום חג לילדים ולהורים. לצד ההגנה מהנגיף, החיסון נותן מענה לחיים נורמליים". לאחר שאתמול הנחה ראש הממשלה בנט כי יש לקיים את הופעות חנוכה המתוכננות כרגיל, הסביר זרקא כי יש להגיע להופעות בהתאם למתווה התו הירוק, עם בדיקות אנטיגן למי שלא מחוסן. "ביקשנו מכל הגופים המארגנים להנגיש את הבדיקות בסמוך למופע, תקפידו על המסכות, זה הזמן לחזור להדגיש, הממשלה תמשיך לאפשר לילדים מתחת גיל 12 בדיקות אנטיגן חינם". 

כיצד יתנהל מבצע חיסוני הילדים? 

על מבצע החיסונים שהתחיל היום, פירט פרויקטור הקורונה את שלושת השלבים. "השלב הראשון זה קופות החולים, גם בשעות הערב וגם בסופי שבוע, במקביל נביא ניידות לקהילה בעיקר בשעות הערב וסופי שבוע כדי להנגיש את החיסונים לפריפריה. לאחר מכן נביא את החיסונים גם לבתי הספר לאחר הסכמת ההורים אבל זה לא יהיה בשלב הראשון". 

על העלייה במקדם ההדבקה, אמר זרקא כי הוא עדיין מקווה שנצליח לצאת מהגל הרביעי, אבל, "על העולם אדום, תסתכלו מה קורה באירופה. לכן, בעולם הקטן שלנו אי אפשר לצאת ולחגוג. צריך להיות במוכנות, בזהירות. הנחת ההעבודה שאנו חיים לאורה זה שלצערי יהיה גל חמישי ואנחנו נערכים אליו. הווירוס הזה משנה את מבנהו באופן תדיר. אין אפשרות לדעת איזה וירוס חדש יתפתח. הדרך הטובה ביותר זה להקפיד על הנחיות ובטח להתחסן".