שיחות הגרעין: בישראל לוחצים שלא לחזור להסכם, ארה"ב מאיימת

בעוד פחות משבוע יתחדשו השיחות עם איראן על חזרה להסכם הגרעין, ובישראל לוחצים שלא לחזור להסכם חלקי. בארה"ב מעוניינים להגיע לפשרות אך מזהירים: "לא נשב בחיבוק ידיים אם איראן לא תפגין רצון טוב במו"מ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/21 07:39 כא בכסלו התשפב

שיחות הגרעין: בישראל לוחצים שלא לחזור להסכם, ארה"ב מאיימת
איראן, צילום: shutterstock

דיווח בעיתון הוול-סטריט ג'ורנל: גורמים בישראל לוחצים על הבית הלבן שלא לחתום על עסקה חלקית עם איראן. הגורמים הזהירו כי עסקה שכזו תהיה "מתנה עבור המשטר הקיצוני החדש בטהרן". בארה"ב אומרים כי במידה והדרך הדיפלומטית לא תצליח לא מן הנמנע כי ינקטו בדרך הצבאית, אולם המטרה היא להגיע להבנות עם איראן בשיחות שיתחדשו בווינה.

שליח ארה"ב לענייני איראן, רוב מאלי, אמר בראיון: "ארה"ב לא תשב בחיבוק ידיים אם איראן לא תפגין רצון טוב במו"מ להצלת הסכם הגרעין. אם הם יחליטו לא לחזור להסכם, נשקול אמצעים אחרים, דיפלומטיים ואחרים, כדי להתעמת עם השאיפות הגרעיניות של איראן. האופציות העומדות לרשות ארה"ב מוכרות".

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם מוקדם יותר השבוע באוניברסיטת רייכמן והתייחס בהרחבה לנושא. "מדינת ישראל חייבת לשמר חופש פעולה ויכולת פעולה, בכל מצב ובכל נסיבות פוליטיות. המשטר האיראני בקורוזיה, הוא משטר חסר תוחלת, שהכלכלה שלו חלשה והממשל בו מושחת, אשר שולט בכוח הזרוע והפחד. הם הרבה יותר פגיעים ממה שמקובל לחשוב". 
 
"אנחנו נמצאים בנקודה משמעותית במאבק המתמשך הזה של ישראל מול איראן, שהוא בעצם מאבקו של העולם כולו נגד משטר איסלאמי קיצוני", עוד הוסיף יו"ר ימינה כי, "אנחנו מקווים שהעולם לא ימצמץ, אבל גם אם כן, אנחנו לא מתכוונים למצמץ".

בישראל ובארצות הברית חלוקים על דרך הפעולה נגד איראן, עד כמה להשקיע במאמצים המדיניים ומתי להפעיל כוח נגדה. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבטיח כי בשנתו הראשונה לתפקיד ארצות הברית תחזור להסכם הגרעין עם האיראנים, אותו הסכם שנחתם בתקופתו של ברק אובמה ובוטל בזמן כהונת דונלד טראמפ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן