בנט על הסכם הגרעין: לא מחייב את ישראל

ראש הממשלה הגיע לאוניברסיטת רייכמן בהרצליה ודיבר בכנס של המכון לאסטרטגיה על איראן, "הם שולחים אלינו שליחים לעזה ואנחנו מתגוששים עם השליח, זה בדיוק מה שהם רוצים שיקרה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/11/21 09:22 יט בכסלו התשפב

בנט על הסכם הגרעין: לא מחייב את ישראל
בנט, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם הבוקר (ג')  בכנס הביטחוני-מדיני של המכון לאסטרטגיה ומדיניות באוניברסיטת רייכמן בהרצליה והתייחס בהרחבה לנושא האיראני, על כלל היבטיו. בתחילת השבוע פורסם בניו יורק טיימס כי בכירים אמריקאים הבהירו לישראל שהתקיפות נגד איראן המיוחסות לה משיגות מטרה הפוכה ופוגעות בעצירת תוכנית הגרעין

"עלינו לנצל את היתרונות היחסיים של ישראל (כלכלה איתנה, סייבר, לגיטימציה בינלאומית) מול התורפות של איראן, באופן אפקטיבי יותר מבעבר. עלינו להגדיל את הפער מול אויבנו, כולם יחד וכל אחד לחוד, להשקיע בהתעצמות - בטילים, בסייבר, בלייזר ובמגוון טכנולוגיות, וכן - גם בהעלאת שכר החיילים - התעצמות שלא משאירה מקום לספק ומוציאה לכולם את החשק לנסות אותנו".
 
"מדינת ישראל חייבת לשמר חופש פעולה ויכולת פעולה, בכל מצב ובכל נסיבות פוליטיות. משטר האיראני בקורוזיה, הוא משטר חסר תוחלת, שהכלכלה שלו חלשה והממשל בו מושחת, אשר שולט בכוח הזרוע והפחד. הם הרבה יותר פגיעים ממה שמקובל לחשוב". 
 
"אנחנו נמצאים בנקודה משמעותית במאבק המתמשך הזה של ישראל מול איראן, שהוא בעצם מאבקו של העולם כולו נגד משטר איסלאמי קיצוני", עוד הוסיף יו"ר ימינה כי, "אנחנו מקווים שהעולם לא ימצמץ, אבל גם אם כן, אנחנו לא מתכוונים למצמץ". 

על קודמו בתפקיד בנימין נתניהו אמר, "כאשר נכנסתי ללשכת רה"מ לפני חצי שנה, נדהמתי לגלות פער מחריד בין הריטוריקה לבין המעשים בכל הקשור לנושא הגרעין האיראני. גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין, ישראל היא כמובן לא צד לו והוא לא מחייב אותה. הטעות שעשינו אחרי הסכם הגרעין הראשון לא תחזור"

"איראן נמצאת במצב מתקדם ביותר של תוכנית הגרעין. האיראנים כיתרו את ישראל בטילים בעודם יושבים לבטח בטהראן. הם מציקים לנו מרחוק, שואבים לנו אנרגיה ומסבים לנו נזק. לרדוף אחרי הטרוריסט התורן לא הגיונית יותר", כך אמר ראש הממשלה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן