היועמ"ש קובע: 2 מיליון השקלים שקיבל נתניהו נחשבים למתנה אסורה

אביחי מנדלבליט הגיש כתב תשובה לצו על תנאי בעתירה של התנועה לטוהר המידות, על פי הכתב המענק בגובה 300,000 הדולרים שקיבל נתניהו ממיליקובסקי ז"ל הינו מתנה אסורה וכן ההלואה שקיבל נתניהו מפרטרידג' בגובה של שני מיליון ש"ח

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/21 20:44 כ בכסלו התשפב

היועמ"ש קובע: 2 מיליון השקלים שקיבל נתניהו נחשבים למתנה אסורה
נתניהו ומנדלבליט., צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ממשיך להסתבך, זאת במקביל לעדותו של ניר חפץ שמנסה להצביע על מעורבותו של נתניהו ביחסי השוחד לכאורה עם בני הזוג איריס ושאול אלוביץ' במסגרת תיק 4000.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש היום (ד') כתב תשובה לצו על תנאי בעתירה של התנועה לטוהר המידות. העתירה, בעניין המענק בגובה 300,000 הדולרים שקיבל יו"ר האופוזיציה נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי והלוואה בגובה של שני מיליון שקלים שקיבל מפרטרידג'. 

המענק בגובה 300,000 הדולרים שקיבל נתניהו ממיליקובסקי ז"ל הינו מתנה אסורה, כך קבע היועמ"ש בתשובתו והוסיף שעל נתניהו להשיב אותה:"עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי הסכום שניתן למשיב 1 ולרעייתו על ידי מר מיליקובסקי ז"ל בסך 300,000 דולר, לטענת המשיב 1 עבור מימון ייצוג משפטי, מהווה מתנה שיש להשיבה במלואה לפי חוק המתנות. זאת, כפי שצוין גם במסגרת התגובה המקדמית לעתירות המתוקנות שהוגשה מטעם היועץ המשפטי". לשון התשובה.

גם ההלוואה לכאורה שקיבל נתניהו מפרטרידג' בגובה של שני מיליון שקלים מהווה מתנה אסורה, שכן יש בה פוטנציאל ברור להפוך למתנה.

כזכור נתניהו מתמודד במקביל עם עדותו של עד המדינה ניר חפץ, בעבר יועץ התקשורת שלו. תחילה תעסוק עדותו בתיק 4000, התיק המשמעותי והמרכזי נגד נתניהו, האשמה בעבירת שוחד. חפץ הוא העד הראשון שיוכל להצביע על מעורבותו של נתניהו ביחסי השוחד לכאורה עם בני הזוג איריס ושאול אלוביץ' במסגרת התיק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן