שי באב"ד נחרץ: "פקיד שהולך לאילנה דיין איבד את הזכות שלו"

"לא יתכן שבגלל עשרות אלפי חקלאים, שמונה מיליון אזרחים יסבלו מיוקר מחיה", תוקף מנכ"ל משרד האוצר לשעבר את התנהלות המדינה, מבהיר מדוע עמיתיו לשעבר למשרד לא פעלו כשורה כשפנו לעיתונות ומסביר למה מס החד"פ לא יעבוד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/11/21 13:40 כ בכסלו התשפב

שי באב"ד נחרץ: "פקיד שהולך לאילנה דיין איבד את הזכות שלו"
שי באב"ד, צילום: Hadas Parush/Flash90

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, התארח היום (ד') בכנס המיסים והכלכלה השנתי של פירמת רואי החשבון והייעוץ העסקי BDO, בהשתתפות מאות בכירים מהמגזר העסקי. במסגרת הכנס התייחס באב"ד להתבטאויות של שאול מרידור וקרן טרנר, בכירי משרד האוצר שתקפו את השר לשעבר שהיה ממונה עליהם, ישראל כץ.

"הפקידים במשרד האוצר התבלבלו. הם רצו לעשות את הדבר הנכון, אבל בחרו בדרך לא נכונה לעשות זאת," אמר באב"ד בדבריו, "מחובתו של הפקיד לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולדווח על כל האירוע ושתיפתח חקירה בנושא וכאן נגמרת חובתו. ברגע שהפקיד לא הולך ליועץ המשפטי אלא לאילנה דיין הוא איבד את הזכות שלו. באותו רגע שהוא מתחיל לשחק במגרש הפוליטי הוא לא מבין את תפקידו. צריך לייצר מערכת יחסים טובה של אמון עם ראש הממשלה והשרים וזה לא רלוונטי אם אתה מסכים איתם או לא. ברגע שיש מערכת אמון היכולת להשפיע על ההחלטות היא הרבה יותר טובה וזה נכון גם לפוליטיקאים שדורסים לעיתים את הדרג המקצועי".

באב"ד המשיך והתייחס למצב המחירים במשק הישראלי: "הגורם המרכזי ליוקר המחיה ועליית מחירי הדירות הוא העדר מדיניות ממשלתית מסודרת ורפורמות בשלוש השנים האחרונות. מהרגע שהממשלה התפרקה ונקלענו למערכות בחירות מחירי הדירות התחילו להשתולל", אמר מנכ"ל משרד האוצר לשעבר וטען כי, "לא יתכן שבגלל עשרות אלפי חקלאים, שמונה מיליון אזרחים יסבלו מיוקר מחיה. אפשר לסבסד את החקלאים בדרך אחרת כדי להמשיך לייצר תוצרת מקומית, אבל לא על ידי רמת מחירים גבוהה".

"המס החדש על כלים חד פעמיים לא יוסיף שקל למדינה", הדגיש באב"ד והסביר כי, "האזרחים יקטינו את הצריכה ותהיה לכך ללא ספק השפעה חיובית על איכות הסביבה, אבל השפעה קשה בעיקר על השכבות החלשות וצריך לראות איך פותרים את זה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן