הפתרון הישראלי למס החדש: כלים חד פעמיים מאתרים בחו"ל

עליית מחירי הכלים החד פעמיים הביאה ישראלים רבים לחשוב פעמיים לפני כל קנייה. יצאנו לבדוק האם משתלם היום לקנות שרוול כוסות באינטרנט או ברשת השיווק המובילה בישראל ואיפה עדיף להיערך לפני אירוע גדול?

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/11/21 15:24 ד בכסלו התשפב

הפתרון הישראלי למס החדש: כלים חד פעמיים מאתרים בחו"ל
כלים חד פעמיים, מאיפה קונים?, צילום: shutterstock

קצת יותר משבוע חלף מאז נכנס לתוקף הצו של שר האוצר אביגדור ליברמן על כלים חד פעמיים שהעלה באופן משמעותי את מחירם של כלי הפלסטיק והביא את חובבי הז'אנר לחשוב פעמיים לפני כל קנייה לחג או לשבת. 

האם כדאי לקנות כלים חד פעמיים ברשתות הישראליות או להזמין באינטרנט?  מהשוואה שערכנו בין רשת החד פעמי הגדולה בישראל - "פעמית סטור" ובין המוצרים שמוצעים ב"אמזון" נראה כי המסקנות מורכבות יותר.

צלחות או לא להיות

נתחיל מהבסיס - צלחות הפלסטיק שמלוות כל אירוע. בפעמית סטור נמצא חבילה של 125 צלחות קשיחות בקוטר 23 ס"מ ב-59 שקלים. באמזון לעומת זאת, חבילה של 100 צלחות מאותו הסוג ובאותו הגודל יעלה 16 דולרים - 49.7 שקלים בלבד.

צלחות הפלסטיק של פעמית

צלחות הפלסטיק של פעמית צילום: צילום מסך

צלחות הפלסטיק שמוצעות באמזון, זולות יותר

צלחות הפלסטיק שמוצעות באמזון, זולות יותר צילום: צילום מסך

בניגוד לצלחות, הכוסות החד פעמיות מספרות דווקא סיפור אחר. כוסות הפלסטיק הפשוטות שנמצאות בכל משרד ובית בצמוד למכשיר תמי 4, עולות בפעמית סטור 11.90 שקלים ל-100 כוסות. מחיר אותו מוצר באמזון מגיע לכמעט 22 שקלים. 

מתכננים אירוע - עדיף לקנות חד פעמי בישראל?

אם אתם מתכננים אירוע גדול כמו בר מצווה או קידוש, אז באמזון אפשר למצוא גם ערכות שלמות ומוכנות היישר לאירוע. יש לשים לב שמחיר הערכה אינו עולה על 75 דולר, אחרת תצטרכו לשלם מחיר מלא על המשלוח לישראל. 

באמזון מוצע סט בסיסי הכולל 200 יחידות של צלחות גדולות וקטנות, מזלגות, סכינים וכפות מפלסטיק איכותי ב-40 דולר, כ-124 שקלים.

סט כלים חד פעמיים באמזון, שווה יותר?

סט כלים חד פעמיים באמזון, שווה יותר? צילום: צילום מסך

בפעמית סטור מציעים חבילת 10 צלחות חד פעמיות גדולות מפלסטיק אך יוקרתיות יותר ב-23.90 שקלים. אם נרצה 4 חבילות כאלה נצטרך לשלם 95 שקלים. בשביל 40 צלחות נוספות קטנות יותר נשלם כמעט 68 שקלים נוספים. אם תרצו לקנות עוד 40 מזלגות, כפות וסכינים, תצטרכו להיפרד מעוד 60 שקלים, סך הכל 223 שקלים בקנייה בארץ, כמעט 100 שקלים יותר מקנייה באתרים בחו"ל.

צלחות יוקרתיות בפעמית סטור,

צלחות יוקרתיות בפעמית סטור, צילום: צילום מסך

אז איפה כדאי לקנות חד פעמי עכשיו? תלוי בכם. פערי המחירים בין הארץ לחו"ל לא תמיד משמעותיים. נכון, אפשר למצוא באינטרנט מציאות זולות ואיכותיות, אך גם בישראל ישנן רשתות שמשווקות כלים חד פעמיים בעלי איכות גבוהה ובמחיר זול, גם אחרי עליית המחירים.

יש לציין כי משרד האוצר החריג את הכלים החד פעמיים ולכן המס חל גם על קנייה בחו"ל, ואף מתחת לסכום של 75 דולר. תשלום המס - במחיר של 11 שקלים על כל קילוגרם - עשוי להתרחש במעמד מסירת החבילה במקרה של חברת שליחויות או באמצעות דואר ישראל במקרה שיזהו כי מדובר בכלים חד פעמיים. אם הגעתם מחו"ל יחד עם הכלים כמטען נלווה, אז תצטרכו להצהיר על המוצרים במסלול האדום, שם פקידי המכס יחייבו אתכם בתשלום הנדרש. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן