מבצע חיסוני הילדים לבני 5-11 יוצא לדרך ברחבי הארץ

לאחר האישורים הרשמיים והפגת החששות: גם הילדים יקבלו את חיסון הקורונה, ואלפים צפויים להגיע לקופות החולים בימים הקרובים. פרוייקטור הקורונה: "יום חג לילדים ולהורים". אירועי חנוכה מתכוננים להתקיים כרגיל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/21 07:26 יט בכסלו התשפב

מבצע חיסוני הילדים לבני 5-11 יוצא לדרך ברחבי הארץ
צילום: shutterstock

הבוקר (ג') החל מבצע החיסונים לילדים באופן רשמי. קופות החולים החלו בפועל לחסן בני 5-11 כבר אתמול, בצל העלייה במקדם ההדבקה. מעל 1,000 ילדים כבר חוסנו, ואלפים אחרים ממתינים לקבלתו. כזכור, החיסון הותאם במיוחד לילדים ומכיל כשליש מהחומר המוזרק לבגירים.

בתחילת השבוע החליטה ועדת החיסונים החליטה ברוב קולות להמליץ על היצמדות לפרוטוקול החיסונים הקיים של מתן חיסון שני במרווח של 3 שבועות. זאת לאור העובדה שאין עדיין נתונים המראים יתרון בשינוי הפרוטוקול, ותוך התייחסות לכך שהתחלואה אינה בשפל. מרבית התחלואה כיום הינה בקרב ילדים ולכן אין לדחות כעת את מתן החיסון.

בנוסף, הוועדה דנה בשאלת מתן הבוסטר לגילאי 12-15 והחליטה ברוב מוחלט להמליץ על מתן הבוסטר בתום 5 חודשים ממועד החיסון השני. המלצות הגיעו לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש.

הופעות חנוכה מתקיימות כרגיל

פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, אמר בהצהרה לכלי התקשורת כי זהו "יום חג לילדים ולהורים. לצד ההגנה מהנגיף, החיסון נותן מענה לחיים נורמליים". לאחר שראש הממשלה בנט הנחה כי יש לקיים את הופעות חנוכה המתוכננות כרגיל, הסביר זרקא כי יש להגיע להופעות בהתאם למתווה התו הירוק, עם בדיקות אנטיגן למי שלא מחוסן. "ביקשנו מכל הגופים המארגנים להנגיש את הבדיקות בסמוך למופע, תקפידו על המסכות, זה הזמן לחזור להדגיש, הממשלה תמשיך לאפשר לילדים מתחת גיל 12 בדיקות אנטיגן חינם".


(בנימין נתניהו ורעייתו שרה מקבלים את המנה השלישית של חיסון הקורונה)