הנשק האישי, האופנוע ו-7 חודשי תכנון: פוענח רצח אלדד פרי

אחרי חודש, המשטרה פענחה את תיק הרצח של אלדד פרי ז"ל ברחובות והגישה הצהרת תובע לבית המשפט נגד דניאל קדר, תושב ראשון לציון בן 64. בין הממצאים: התאמה בין נשקו האישי לקליעים בזירה, וצילום האופנוע במצלמות אבטחה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/11/21 13:48 יח בכסלו התשפב

הנשק האישי, האופנוע ו-7 חודשי תכנון: פוענח רצח אלדד פרי
דניאל קדר לאחר מעצרו בבית המשפט, צילום: Roy Alima/Flash90

בתום חקירה מואצת שנמשכה כ-35 ימים, הודיעה היום (ב') משטרת ישראל כי פענחה את רצח איש הנדל"ן אלדד פרי סמוך לבית כנסת ברחובות. החשוד, דניאל קדר, תושב ראשון לציון בן 64, תכנן את הרצח במשך שבעה חודשים. 

חוקרי ימ"ר מרכז אשר ניהלו את החקירה, הפעילו את מיטב האמצעים הטכנולוגים לשם קידומה, תוך ניתוח ממצאים פורנזיים ואמצעי תיעוד בזירה, לצד ניהול מהלכי חקירה נוספים, שהביאו תוך שלושה שבועות לחשיפתו של קדר.

עם מעבר החקירה הסמויה לשלב הגלוי, עצרו בלשי היחידה המרכזית את החשוד בביתו, כשברשותו אקדח, שלאחר בדיקה בליסטית נמצאה התאמה בינו לבין הקליעים שנמצאו בזירת הרצח. גם האופנוע שבבעלותו נתפס בחשד ששימש אותו בהגעה לזירה ובהימלטות ממנה אחר הרצח, כפי שנקלט במצלמות האבטחה. 

זירת רצח אלדד פרי. האופנוע נקלט במצלמות האבטחה

זירת רצח אלדד פרי. האופנוע נקלט במצלמות האבטחה צילום: Flash90

במשטרה מסרו כי קדר, העצור כבר שלושה שבועות, תכנן את הרצח במשך שבעה חודשים - לאחר שהתבקש לשלם מאות אלפי שקלים כדי לקבל את שתי הדירות שרכש מפרי בפרויקט בלוד, בנוסף לשני מיליון שקלים ששילם קודם לכן. 

במהלך החקירה, בדקה היחידה המרכזית יותר מ-2,000 חשודים אפשריים ברצח, בהם שותפיו של פרי ז"ל, בעלי השקעות, מלווים ורוכשי דירות. בהתאם לצורכי החקירה והתפתחותה, האריך בית המשפט את מעצרו של החשוד מעת לעת, והבוקר תוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז הצהרת תובע נגד החשוד ובימים הקרובים יוגש כתב אישום ובקשה להמשך מעצרו עד תום ההליכים.