הנער הערבי הזה הפתיע את אוהד חמו | צפו

הכתב לענייני הפלשתינים של חברת החדשות ראיין נערים ערבים תושבי מחנה הפליטים שועפאט. אחד הנערים אמר: "אנחנו במלחמה, זאת האדמה שלי". לשאלת חמו האם הוא מכיר בכך שזו גם מדינת היהודים - ענה הנער בנחרצות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/21 10:32 יח בכסלו התשפב

הנער הערבי הזה הפתיע את אוהד חמו | צפו
אוהד חמו, צילום: בר, ויקיפדיה

לאחר יממה סוערת במיוחד שכללה שני פיגועים, בירושלים וביפו, מקווים במערכת הביטחון לשובו של השקט היחסי. בכתבה ששודרה אתמול (א') במהדורת "חדשות 12", דיבר הכתב לענייני פלשתינים, אוהד חמו, עם כמה צעירים תושבי מחנה הפליטים שועפאט במזרח ירושלים.

לשאלת חמו האם זה "מכובד" לקחת נשק ולירות, ענה אחד הנערים: "זאת האדמה שלי, בן אדם! אתה רוצה שאלך לירדן ואשאיר לך את הארץ?", ובעצם הצדיק את הפיגוע. חמו הגיב לדבריו בשאלה האם נידונו למלחמה תמידית על ליום הדין, ולשאלה זו עונה הצעיר: "כן, בטח, כי זו האדמה שלנו. אתם חשבתם שהזקנים ימותו והצעירים ישכחו".

לאחר התשובות האלה, חמו, זוכה פרס סוקולוב לשנת 2021, שאל את הנער מה אמור לחשוב הצופה הישראלי הממוצע ששומע אותו מדבר כך. הנער לא התבלבל ואמר "שאנחנו במלחמה". הוא הוסיף מסר: "אני רוצה להגיד לו שיחזור למדינה שלו". חמו המופתע ענה: "זו המדינה שלו, זו המדינה שלי כמו שזו המדינה שלך", תגובה שלא הרשימה את הנער שאמר "אני לא מקבל את זה. אף אחד לא מקבל את זה".

אריאל שנבל ויריב אופנהיימר בקרב ציוצים

לאחר הדו שיח הזה כתב העיתונאי אריאל שנבל בחשבון הטוויטר שלו: "אוהד חמו נראה בהלם, וחבל. זה הנרטיב הפלסטיני, אולי פעם אחת פשוט תקשיבו למה שאומרים לכם הערבים ותפנימו: הם מוכנים לקבל אותנו כאן אולי כתיירים. כן, גם אתכם שמוכנים לשתי מדינות".

יריב אופנהיימר ענה לו: "כמה יהודים יש כאלו? בלי סוף. כאלו שמדברים בדיוק באותה השפה על הערבים. אתם מזינים אחד את השני, רק אל תגררו אותנו לשם".

שנבל לא נשאר חייב וכתב: "אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק, התמימות המעט-ילדותית הזו למצוא כל הזמן סימטריה בין העמים. אין כזו, יריב. כמעט בשום דבר, בטח לא באחוזי המעוניינים לראות האחד את השני פה מקסימום כתיירים. ואתה יודע את זה, כי אתה איש חכם. פשוט קשה להודות בכך ואני מבין את זה".