ארה"ב לישראל: ההתקפות נגד מתקני הגרעין האיראניים אינן יעילות

דיווח ב"ניו יורק טיימס": על רקע רצונו של נשיא ארצות הברית לשוב להסכם הגרעין שביטל טראמפ, בכירים אמריקאים מבהירים לישראל כי התקיפות נגד איראן משיגות מטרה הפוכה ופוגעות בעצירת תכנית הגרעין. ישראל דוחה את הטענות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/21 08:06 יח בכסלו התשפב

ארה"ב לישראל: ההתקפות נגד מתקני הגרעין האיראניים אינן יעילות
צילום: shutterstock

האם התקיפות הישראליות נגד איראן רק גורמות להעצמתה? כך טוענת ארצות הברית. בשיחות שמקיימים בכירים אמריקאים עם בכירים ישראלים עולה הטענה כי התקיפות של ישראל אולי מוצלחות, אך אינן פוגעות באיראן אלא דווקא במאמצים לעצור אותה.

בישראל ובארצות הברית חלוקים על דרך הפעולה נגד איראן, עד כמה להשקיע במאמצים המדיניים ומתי להפעיל כח נגדה. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבטיח כי בשנתו הראשונה לתפקיד ארצות הברית תחזור להסכם הגרעין עם האיראנים, אותו הסכם שנחתם בתקופתו של ברק אובמה ובוטל בזמן כהונת דונלד טראמפ.

שיחות הגרעין יתחדשו בשבוע הבא

על רקע הדיווחים הללו בישראל הודפים את טענותיהם של האמריקאים ואומרים כי אין כל כוונה להפסיק בתקיפות נגד איראן ומתקני הגרעין שלה ודוחים את הגישה המדינית והדיפלומטית של ארצות הברית, כך נטען בהמשך הדיווח.

בעוד כשבוע צפויות להתחדש שיחות הגרעין של המעצמות עם איראן בנוגע לתכנית הגרעין שלה, שיחות בהן לא ישתתפו האמריקאים. בישראל אומרים כי מטרת איראן ברורה והיא רק "למשוך זמן ולהמשיך להתגלגל, ללא כל כוונה אמיתית לחזור להסכם הגרעין. האיראנים ימשכו עד הקצה ויעשו הכול כדי שלא לחזור להסכם".


(יוסי כהן: איראן לא קרובה לנשק גרעיני)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן