הציע מידע לאיראן: עומרי גורן, עובד בביתו של גנץ, מואשם בריגול

חקירת שב"כ והמשטרה גילתה כי גורן, שעבד במשק הבית של משפחת שר הביטחון, פנה לקבוצת ההאקרים Black Shadow והציע לשתול "תולעת מחשב" במחשבו של שר הביטחון ואף צילם פריטים מרחבי הבית. לחשוד עבר פלילי עשיר ולא ברור איך הועסק במקום

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/11/21 12:47 יד בכסלו התשפב

הציע מידע לאיראן: עומרי גורן, עובד בביתו של גנץ, מואשם בריגול
גנץ, העסיק אדם עם עבר פלילי עשיר, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

פרקליטות מרכז הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי, כתב אישום נגד עומרי גורן גורוכובסקי, בן 37 מלוד, בגין עבירת ריגול. בכתב האישום נטען שהנאשם, שעבד במשק בית בביתו של שר הביטחון, בני גנץ, הציע לנציג קבוצת ההאקרים Black Shadow, המזוהה עם איראן, לשתול "תולעת" במחשבו של השר. בהמשך הוגשה בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים נגדו. 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מיקי סטופ, במשך מספר שנים עבדו גורן ובת זוגו בעבודות משק בית וניקיון בביתו של גנץ, שר הביטחון וסגן ראש ממשלת ישראל. בחודש שעבר התפרסמו בכלי תקשורת בישראל כתבות אודות מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות, שביצעה קבוצת פצחנים ("האקרים") המכונה Black Shadow, המזוהה עם איראן. בעקבות הפרסומים החליט גורן לפנות לקבוצה, ולהציע להעביר לה מידע מבית שר הביטחון.

גורן איתר, באמצעות תוכנת הטלגרם, כתובת של נציג קבוצת ההאקרים, פנה אליו בזהות בדויה והציג עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון הישראלי, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות. עוד הוסיף, כי תמורת סכום כספי הוא יוכל להעביר מידע מהבית ואף הציע כי תועבר לו "תולעת מחשב", אותה ישתול במחשבו של השר. 

על מנת להוכיח את יכולותיו, במהלך החודש צילם גורן מספר פריטים בביתו של השר ושלח לנציג הקבוצה בטלגרם. בין הפריטים שצולמו: שולחן עבודה, מחשבים, טלפון, טאבלט, קופסה ועליה תווית ובה פרטי שיוך צה"ליים ומספרים סידוריים, מארז ועליו מדבקה ובה כתובת IP, כספת סגורה ומכונת גריסה, מזכרות צבאיות שניתנו לשר בתפקידו הקודם כרמטכ"ל, תמונות ממוסגרות של השר ובני משפחתו, חשבון תשלום ארנונה של השר ועוד. לאחר מכן, מחק גורן את כלל ההתכתבויות מהטלגרם, וכן את התמונות ממכשיר הטלפון שלו.

רקורד עשיר: מאסר של 4 שנים ו-14 תיקים במשטרה

בשב"כ מדגישים כי בשל אמצעי ונהלי אבטחת המידע בבית השר, גורן לא נחשף לחומרים מסווגים, ובהתאם לא היו חומרים כאלו שהועברו ממנו לגורמים עימם יצר קשר, ומציינים כי החקירה התנהלה בידיעת שר הביטחון. 

לצד ההצלחה בסיכול, הוחלט בשב"כ לקיים תחקיר בנוגע לתהליכי הבדיקה, מתוך מטרה לצמצם האפשרות להישנות מקרים מסוג זה בעתיד, שכן לגורן יש עבר פלילי עשיר הכולל חמש הרשעות ו-14 תיקים במשטרה בשנים 2013-2002, בין השאר בגין שני אירועי שוד בנק, פריצה לבתים, גניבה ועוד. הוא נדון לארבעה מאסרים, האחרון שבהם בגין שוד, היה במשך ארבע שנים. 

עו"ד גל וולף שמייצג את המנקה בביתו של גנץ מטעם הסניגוריה הציבורית: "לאחר חקירה של גורמי הביטחון הם הבינו שגרסתו של המנקה נכונה וכי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בביטחון המדינה והוא לא פגע בביטחון המדינה. הוא טוע כי פעל מתוך מצוקה כלכלית". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן