113 אומנים מרחבי העולם נגד ישראל: "שלטון אפרטהייד גזעני"

רוג'ר ווטרס, ריצ'רד גיר, טילדה סווינטון, פיטר גבריאל, יאן מרטל, ג'ולי כריסטי, סוזן סרנדון ועוד עשרות כוכבים - חתמו על עצומה הקוראת לשר הביטחון גנץ לחזור בו מהגדרת ששת הארגונים הפלשתיניים כארגוני טרור: "הם דואגים לשמירה על צרכים הומניטריים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/21 21:37 יד בכסלו התשפב

113 אומנים מרחבי העולם נגד ישראל: "שלטון אפרטהייד גזעני"
רוג'ר ווטרס, צילום: shutterstock

לא פחות מ-113 שחקנים, מוזיקאים, במאים, סופרים ואמנים חתמו על עצומה הקוראת לממשלת ישראל להביא לביטול הכרזת שר הביטחון בני גנץ מהחודש שעבר על שישה ארגונים של "החזית העממית לשחרור פלשתין" ביהודה ושומרון, ייחשבו לארגוני טרור. 

ב"סקיי ניוז" פורסם כי על המכתב חתומים גם כאלה שתקפו את ישראל בעבר. בין הכוכבים הגדולים והמוכרים ניתן למצוא את רוג'ר ווטרס, ריצ'רד גיר, טילדה סווינטון, סוזן סרנדון, סיימון פג, קלייר פוי וג'ולי כריסטי, במאים כגון ג'ים ג'רמוש, אקי קאוריסמקי ואלפונסו קוארון, המוזיקאים ג'רוויס קוקר, דיויד ביירן ופיטר גבריאל, סופרים כמו פיליפ פולמן, יאן מרטל, נעמי קליין ואיירווין וולש ואריק קנטונה ,שחקן הכדורגל לשעבר.

ריצ

ריצ'ארד גיר | צילום: shutterstock

השחקן מארק רופאלור אף צייץ את העצומה בחשבון הטוויטר שלו שנהנה מכמעט שמונה מיליון עוקבים: "גאה להיות חלק מ-100 אומנים ושחקנים הקוראים לקהילה הבינלאומית להגן על זכויות האזרחים הפלשתיניים מול הממשלה הישראלית".

בעצומה נכתב: "מתקפה חסרת תקדים נגד מגיני זכויות האדם הפלשתיניות. הארגונים שנאסרו דואגים לשמירה על הצרכים ההומניטריים של החברה האזרחית בשטח הפלשתיני הכבוש".

בערוץ החדשות הבריטי נאמר כי כאשר לקבל תגובה מממשלת ישראל, הם קיבלו את הודעת משרד הביטחון מהיום בו הוכרזו כאירגוני טרור: "ארגונים אלו פעלו בכסות של 'ארגוני חברה אזרחית', אולם הם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור".