בישראל חוששים: מאבקים פנים טורקיים משפיעים על פרשת העצורים

הצהרתו של של שר הפנים הטורקי סיבכה עוד יותר את הפרשה במאבקים פנימיים, וכך ככל הנראה הובהר כי העניין הסבוך ייפתר רק בבית משפט. ישראל נערכת לאפשרות שנשיא הרצוג יאלץ להתערב ולשוחח בעצמו עם הנשיא הטורקי ארדואן

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/21 07:40 יג בכסלו התשפב

בישראל חוששים: מאבקים פנים טורקיים משפיעים על פרשת העצורים
בני הזוג אוקנין, צילום: פייסבוק

שר הפנים של טורקיה סולימאן סוילו סיפק אתמול התייחסות ראשונה לסיבה בגינה נעצרו בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין ממודיעין בשבוע שעבר. בפגישה שערך עם שר הפנים המונגולי התייחס השר הטורקי לפרשה ואמר כי התביעה המקומית חושדת שבני הזוג ביצעו פשע "שאפשר לקרוא לו 'ריגול צבאי ומדיני'".

על פי פרסום ב-ynet הבוקר (ד') נראה כי בישראל צריכים לדאוג ממאבקים פנים טורקיים. שר הפנים הטורקי הוא בכיר מאוד בממשל הנשיא הטורקי, והוא גם סגן יו"ר מפלגת הצדק והפיתוח של ארדואן. עם זאת, סוילו לא נחשב למקורבו של ארדואן אך הוא כן רואה עצמו כאחד מיורשיו האפשריים של ארדואן, שבתקופה האחרונה מתרבים הדיווחים על אפשרות שלא יתמודד בבחירות הבאות לנשיאות שתתקיימנה בעוד כשנתיים. יחד עמו במאבקים עומדים ראש המודיעין הלאומי הקאן פידאן ושר ההגנה חולוסי אקאר.

דבריו של סוילו חשפו גם את הקשר לבית המשפט הטורקי, שטיפול שלו עלול לדחות את פתרון המשבר שכן הוא פועל בצורה איטית. נראה כי לכל הפחות, בטורקיה נחושים להשאיר את הפרשה על סדר היום.

במוצאי השבת שוחח נשיא המדינה יצחק הרצוג עם בני משפחת אוקנין הנתונים בדאגה. בישראל נערכים לאפשרות שהנשיא יצטרך להתערב בפרשת המעצר בעצמו, ובמקרה הצורך, כך על פי הפרסום, ישוחח עם הנשיא ארדואן.

נטל אוקנין

נטל אוקנין צילום: צילום מסך מסרטון הפרסומת

אתמול, נטלי אוקנין שנעצרה לפני מספר ימים בטורקיה יחד עם בעל מורדי בחשד לריגול, נפגשה בשעות הערב לראשונה עם עורך דינם ניר יסלוביץ'. הישראלית ממודיעין מסרה לעורך הדין מידע על סרטון שעשוי להועיל לקו ההגנה של בני הזוג.

בני הזוג הם נהגי אגד במקצועם, ואוקנין סיפרה בפגישה על סרטון פרסומת של חברת "אגד" בו לקחה בעבר חלק. נטלי היא טענה בפני עורך דינה כי לא ייתכן שמרגלת תצטלם ותופיע בפרסומת. "היא אמרה לי 'תגיד לי, הודיעו שאני השתתפתי בפרסומת של אגד? נראה להם שמרגלת משתתפת בפרסומת של אגד? על מה הם מדברים בכלל?'", סיפר לאחר פגישתם.

(סרטון הפרסומת)