משנים כיוון סקר חדש בציונות הדתית: מעדיפים את הפריפריה, יהודה ושומרון לא בראש סדר העדיפויות

בציבור הדתי לאומי ישנה הסכמה שההתקפות על הגרעינים התורניים בערים המעורבות הן חסרות שחר. כך עולה מסקר חדש, שנערך במסגרת מדד ה"סרוגומטר" בקרב הציבור הסרוג. מנגד, חושבים שהתיישבות במקומות אחרים בארץ תתרום יותר למדינה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/11/21 16:30 יב בכסלו התשפב

סקר חדש בציונות הדתית: מעדיפים את הפריפריה, יהודה ושומרון לא בראש סדר העדיפויות
הגליל חשוב יותר מיו"ש, צילום: Nati Shohat/Flash90

סקר נרחב ועדכני, שנערך במסגרת מדד ה"סרוגומטר" מטעם המכללה האקדמית צפת בקרב מעל לאלפיים מבני הציונות הדתית מגילאי 20 ומעלה, עסק בסוגיית הגרעינים התורניים שעלתה לכותרות במהלך מבצע "שומר החומות" עם המהומות שהתרחשו בערים המעורבות של יהודים וערבים. הסקר מתפרסם היום (ג') ועולים ממנו מספר תשובות מפתיעות.

54% מהמשיבים סבורים שהגרעינים התורניים מייצרים חיבור בין הציונות הדתית לשאר חלקי החברה הישראלית היהודית במדינה. 94% כופרים בהאשמה כי לגרעינים התורניים יש חלק בהצתת המהומות במהלך מבצע "שומר החומות". 42% רואים חברות בגרעין תורני כאופציה. 

20% בלבד מאמינים כי הגרעינים התורניים מובילים למתח מול האוכלוסייה הוותיקה ביישובים בהם הם פועלים, אך קצת יותר משליש חושבים כי חברי גרעינים תורניים הם בעלי איכות אנושית גבוהה יותר מתושבי היישוב הוותיקים בקרבם הם פועלים. 

למרות הגישה החיובית כלפי הגרעינים התורניים בקרב בני המגזר הסרוג כמעט מחצית מתוכם סבורים כי המשימה שתתרום יותר למדינת ישראל היא דווקא הליכה למגורים בגליל או בנגב עם 46% שסבורים שייהוד אזורים אלו הוא בעדיפות עליונה. הנתון המפתיע הוא שרק 32% ענו כי מגורים ביישוב שתורם לאחיזה ישראלית מעבר לקו הירוק הוא היעד העיקרי בעוד רק 22% ציינו את המגורים בגרעין תורני בערים מעורבות כיעד מספר אחד התורם למדינת ישראל.