רוב המגזר בעד שמירת נגיעה, הבנות חושבות שצריך להתחלק בדייט הראשון

מסקר חדש, שנערך במסגרת מדד ה"סרוגומטר" מטעם המכללה האקדמית צפת בקרב הציבור הסרוג, עולה כי שני שליש מהמשיבים סבורים שיש להמשיך ולשמור על איסור הנגיעה לפני החתונה. 59% מהנשים סוברות שיש לחלוק שווה בשווה את התשלום על הדייט הראשון. ומה היחס לרווקות המאוחרות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/21 13:10 כט בחשון התשפב

רוב המגזר בעד שמירת נגיעה, הבנות חושבות שצריך להתחלק בדייט הראשון
דייטים, צילום: shutterstock

סקר נרחב ועדכני, שנערך במסגרת מדד ה"סרוגומטר" מטעם המכללה האקדמית צפת, בקרב מעל לאלפיים מבני הציונות הדתית מגילאי 20 ומעלה, בחן את השינויים שחלו בדעותיהם בכל הנוגע לסוגיית הרווקות המאוחרת במגזר ושאלת השמירה על איסור נגיעה. סקרי מדד ה"סרוגומטר" כללו מקבץ שאלות מקיף שנועד לבחון את התחושות בציבור הסרוג.

•    66% סוברים שיש להמשיך ולשמור על איסור נגיעה
•    59% מהנשים סוברות – יש לחלוק שווה בשווה את התשלום על הדייט הראשון
•    55% מהנשאלים השיבו כי יש להכיר בתופעה של רווקות מאוחרת ולספק פתרונות מתאים לרווקים ולרווקות
•    73% מוצאים חשיבות ברמה הרוחנית של בן או בת הזוג
•    8% מוצאים חשיבות בסוג העדה של בן או בת הזוג

הסקר מראה כי ישנה הסכמה די רחבה בציבור הדתי לאומי על כך שיש להמשיך לשמור נגיעה ולהימנע ממגע גופני טרם חתונה עם 66% שרואים ערך בהמשך השמירה על הנושא. 28% סברו כי יש לעשות זאת באופן גורף, בעוד 38% היו עדינים יותר בתשובתם וסברו שיש לעשות כל מאמץ שניתן לשם כך. 16% עשו חלוקה על פי הגיל של בני הזוג לגבי מידת האיסור של הדבר בעוד 18% בלבד סוברים כי אין להקפיד על איסור נגיעה כלל. 

האם הגבר צריך לשלם על הדייט הראשון? התשובות מפתיעות

56% מהמשיבים סבורים כי על הגבר לשלם אבל באופן מפתיע 44% כי יש לחלוק שווה בשווה את התשלום בדייט הראשון. אם נלך לבדוק את החלוקה בין נשים לגברים בסוגייה כבדת המשקל נגלה כי דווקא הנשים הן עלו העומדות על כך שהן יישאו בנטל עם 59% מתוכן שסברו כך, בעוד רק 41% מעוניינות שהגבר ישלם. אצל הגברים מנגד רק 38% ענו כי יש לחלוק בתשלום, בעוד 62% עמדו על כך שהם יהיו אלה המשלמים על הפגישה הראשונה. בחלוקה בין הרמות הדתיות של הנשאלים עולה כי ככל שרמת הדתיות עולה, התעקשותו של הגבר לשלם על הדייט עולה אף היא.

הרווקות המאוחרת: לומדים להתמודד

לגבי הרווקות המאוחרת הסקר מראה כי היחס בקרב הציבור הדתי לאומי סלחני למדי לנושא. 34% בלבד סבורים כי הרווקים והרווקות בימינו בררנים מדי בעוד 66% לא מגדירים אותם כך. למעשה כמחצית מהנשאלים – 49% - ענו כי תופעת הרווקות המאוחרת היא טבעית בעידן המודרני. 

55% מהנשאלים השיבו כי יש פשוט להכיר בתופעה של רווקות מאוחרת ולספק פתרונות מתאימים לרווקים ולרווקות. 19% בלבד סבורים כי יש לפעול לשינוי המצב על ידי נקיטה בפעולות שיובילו להקדמת גיל הנישואים. הפעם בחלוקה בין הרמות הדתיות השונות של הנשאלים ישנה מגמה ברורה ולא מפתיעה שככל שעולים ברמת הדתיות כך החוסר נוחות מהרווקות המאוחרת עולה אף הוא.

עוד עולה מהסקר כי הרמה הרוחנית של בן או בת הזוג חשובה לנשאלים עם 73% שמוצאים בכך. מנגד נושא העדה לא מטריד יותר מדי את הציבור הדתי לאומי עם 8% בלבד שרואים חשיבות לעדה כאשר הם בוחרים את שותפם לחיים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן