שאל את הרב: להפסיק לתרום דם בעקבות שינוי הטפסים?

ניידות תרומת הדם של מד"א פזורות ברחבי הארץ וקוראות לעוברים והשבים לעצור לרגע ולעזור להצלת חיים. מה קורה כאשר הארגון מחליט על שינוי בטפסים? הרב שרלו עונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/21 07:47 כה בחשון התשפב

שאל את הרב: להפסיק לתרום דם בעקבות שינוי הטפסים?
יום תורם הדם הבינלאומי, צילום: דוברות מד"א

שינוי הנוסח שהפך לסערה: לאחר השינוי בטפסים המוגשים לתורמי הדם, בישיבות קראו שלא לתרום דם דרך הארגון. השינוי בטפסי הארגון הוא שבמקום לרשום את פרטי האב ופרטי האם נכתב הורה 1 והורה 2. בין הישיבות המחרימות הר המור ומצפה רמון. יש לציין כי לישיבות רבות מגיעה ניידת מד"א מדי שלושה חודשים ובחורים רבים נענים לקריאה לבוא ולתרום דם. הצעד מצטרף לשינוי שהוביל שר הבריאות ניצן הורביץ שמאפשר להומואים לתרום דם ללא עיכובים ושאלות מיותרות.

"התכוונתי לתרום דם היום. אבל שמעתי שהישיבות החליטו לא לתרום דם בגלל הטפסים וההורה אחד והורה שתים. אני מבקש לשמוע מה עמדתך על זה", שאל אחד הגולשים את הרב יובל שרלו.

הרב פתח ואמר כי "אני לא מכיר החלטה של הישיבות להפסיק לתרום דם", וממשיך בהמלצה לבדוק האם ישנן ישיבות שנתנו הוראה כזו מפני ש"כמעט כל מה שמתפרסם היום - נגוע באינטרסים ואינו מדויק".

לגוף השאלה עונה הרב כי אי אפשר לאחוז את החבל משני קצותיו "ולו רק בשל העובדה שאם חס וחלילה נזדקק לשירותי חירום נפנה למד"א". הוא ממשיך כי גם אם לא היה כך, לא היה נמנע מפעולה של הצלת חיים בגלל השינוי בטפסים.

לסיום הוא כותב "למותר לציין שאני סובר שהטפסים האלה הם מטורללים לחלוטין, וטוב תעשה מד"א אם תשוב ל"אבא" ו"אמא", ותמצא דרך גם לאפשר למי שאינו מסתדר עם זה לתרום דם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן