הקורונה עדיין כאן נחמן אש עם פרטים חדשים על החיסון לילדים

אמש ברוב של 73 תומכים מול 2 מתנגדים, הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות המליץ לחסן ילדים בגילים 5-11 נגד קורונה. על פי הערכה, המבצע יתחיל בעוד עשרה ימים ויכלול גם את המחלימים | מנכ"ל משרד הבריאות מתייחס הבוקר למחיר החיסונים ולתחילת המבצע

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/11/21 07:37 ז בכסלו התשפב

נחמן אש עם פרטים חדשים על החיסון לילדים
מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, צילום: דוברות

בסוף החודש שעבר אישר ה-FDA בארצות הברית את מתן חיסוני הקורונה לילדים בגילים -5-11, זאת לאחר שחברת פייזר השלימה את המחקר שנערך בקרב 2,258 ילדים, כאשר הם קיבלו רק שליש מהמנה המותרת למבוגרים. פורום המומחים של משרד הבריאות סיים אמש  (ד') את הדיונים בנושא וקבע כי יש להמליץ לחסן את הילדים בישראל. 

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש סיפר הבוקר בגלי צה"ל כי בעוד כשבועיים יגיעו החיסונים לילדים ארצה והמבצע יחל. על מחיר החיסונים וסנקציות אפשריות אמר אש: "אנחנו רוצים שההורים יקבלו את ההחלטה הבריאותית הנכונה, זה נכון שהחיים של מי שמחוסן יותר נוחים, אבל אנחנו לא רוצים שמישהו יחליט ע"פ שיקול כלכלי ולכן הבדיקות ימשיכו להיות בחינם".

יו"ר הצוות לטיפול במגיפות, ד"ר בועז לב, הציג במסיבת העיתונאים של משרד הבריאות את תוצאות ההצבעה שנערכה בדלתיים סגורות, מהן עולה כי 73 מומחים תמכו על המלצה גורפת, מול 2 שהתנגדו. לגבי השאלה האם להמליץ או לאפשר להורים לחסן את ילדיהם, 68 תמכו מול 6 מתנגדים.

ילדים מחלימים זכו גם הם לשאלה נפרדת, כאשר 35 מהחברים בצוות טענו כי החיסון תלוי בזמן שעבר ממועד ההחלמה, 8 התנגדו ו-28 טענו כי כך או כך, יש לחסן ילדים מחלימים. המומחים גד נדרשו להכריע האם לדחות את מבצע החיסון לשכבת הגיל הצעירה עד להתפרצות של גל חדש, 8 מומחים ביקשו לדחות זאת, בעוד ש-64 תמכו בחיסונים בהקדם. 

לאחר שביום חמישי האחרון התקיים דיון פתוח לציבור בנושא, החליטו ביום שני האחרון חברי הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות כי הדיון המכריע יהיה סגור לציבור. עוד נמסר כי המהלך נועד לאפשר שיח פתוח ולמנוע איומים על המשתתפים, כך שהציבור לא יוכל לדעת מי הצביע. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן