"לא אסבול את הזלזול הזה": המתיחות בין הורוביץ לשאשא ביטון הגיעה לשיא חדש

סוער בישיבת הממשלה: שר הבריאות מבקש להרחיב את מתווה הכיתה הירוקה, הפועל כרגע רק מכיתה ח' ומעלה, גם לכיתות ה'-ז'. שרת החינוך התנגדה והטיחה: "מתי נבין שזו פשוט מחלה מחזורית?" | השרים דנו גם בהתפרצות אפשרית של זן "אומגה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/11/21 15:59 י בכסלו התשפב

"לא אסבול את הזלזול הזה": המתיחות בין הורוביץ לשאשא ביטון הגיעה לשיא חדש
בית ספר בימי קורונה, אילוסטרציה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סעיף ב' בתקנות הקורונה, שהציע להוסיף את כיתות ה'-ז' למתווה צמצום המגעים בערים אדומות, מפלג את הממשלה. בישיבת הממשלה שהתכנסה היום (א'), דנו השרים בין היתר בתקנות החינוך והרחבת מתווה הכיתה הירוקה. הדיון עלה לטונים גבוהים וההצבעה לא התקיימה לבסוף.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, הידועה כמתנגדת להתערבות משרד הבריאות בבתי הספר, התנגדה גם להרחבת המתווה, מה שהוביל את שר הבריאות ניצן הורוביץ להטיח בה: "את מתנגדת לכל הצעה שמביאים תמיד. יש גבול. מגיעים עם משרד החינוך לסיכומים ואז הם מפרים הכל". בתגובה תקפה ביטון: "אני לא מוכנה לסבול את הסגנון המזלזל הזה".

במהלך הדיון אמרה שרת החינוך כי הסעיף נפסל בוועדת החינוך, והשר הורוביץ העיר בתגובה. שר המשפטים גדעון סער ענה בציניות: "אני מבין שמרצ החדשה בעד לבטל את הכנסת". "אנחנו פועלים להגן על הילדים ואתם חוזרים שוב ושוב, פעם אחר פעם, לסעיף הזה", אמרה שאשא ביטון, ותהתה: "אתם לא רואים מה קורה בבתי הספר? האלימות בשחקים, אתם לא יודעים עם מה אנחנו מתמודדים". "אז תטפלי בזה", ענה לה שר הבריאות ונענה בתגובה משרת החינוך כי, "זה בדיוק מה שאני עושה ולא מתאים לי הזלזול הזה והטונים שאתה מדבר אליי בהם".

בעקבות הוויכוח הנחה ראש הממשלה נפתלי בנט את שרי הממשלה ואת היועצים להקדים את העברת החומרים לישיבות ממשלה ליום רביעי בכל שבוע, למעט חריגים. כאמור חברי הממשלה לא הצביעו על הסעיף שבמחלוקת.

המוכנות הישראלית לווריאנט האומגה

בהמשך הישיבה עסקו השרים במוכנות לווריאנט "אומגה", ובסיכום תרגיל ההיערכות שנערך לקראתו בשבוע שעבר. בין היתר הוצגה התפיסה המכונת "בין הגלים", הגורסת כי צריך לשמור על מתח גבוה ודינאמיות בכל הנוגע להתפרצות מחודשת גם כשנראה שעלינו על המסלול. הוחלט כי יוארך בחודש חוק הקורונה הנוכחי, ובזמן הזה ינסחו חוק חדש שיותאם למצב.

ראש הממשלה בנט התייחס לאפשרות בה לא יימצא חיסון מהיר: "אם חלילה יהיה נגיף עוקף חיסון, זה סיפור אחר. נטיית ליבי זה לסגור הרמטית, נצטרך להחדיר לציבור שמדובר במצב חדש. כל הזמן נהיה עם אצבע על הדופק".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן