בנט בפתח ישיבת הממשלה: "הזוג בטורקיה נקלעו בטעות לסיטואציה מורכבת"

בפתח ישיבת הממשלה השבועית התייחס בנט למשבר מול טורקיה שמחזיקה בשני אזרחים ישראלים| "שוחחתי אתמול עם המשפחה, ואנחנו עושים הכל כדי להביא את הנושא לפתרון. היום יאושר החיסון לילדים בישראל, אחסן את בני הקטן"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/11/21 11:48 י בכסלו התשפב

בנט בפתח ישיבת הממשלה: "הזוג בטורקיה נקלעו בטעות לסיטואציה מורכבת"
בנט בישיבת הממשלה, צילום: Yoav Dudkevitch/POOL

שרי הממשלה מתכנסים במשרד ראש הממשלה בירושלים לישיבה השבועית. בפתח ישיבת הממשלה התייחס בנט לבני הזוג אוקנין שנעצרו בטורקיה ומעצרם הוארך ב-20 יום. בנט שקיים התייעצות בנושא עם ראש המל"ל ושר החוץ לפיד, התייחס לפרשה אך השאיר את הפרטים חסויים.

בפתח דבריו אמר בנט: "אני רוצה להתייחס למעצרם של הזוג אוקנין בטורקיה. שר החוץ, אני וגורמים נוספים עסקנו בזה במהלך סוף השבוע. מדובר בשני אזרחים תמימים שנקלעו, בטעות, לסיטואציה מורכבת. שוחחתי אתמול עם המשפחה, ואנחנו עושים הכל כדי להביא את הנושא לפתרון. ביקשתי מהמשפחה, למרות הקושי הגדול, להיות חזקים. אנחנו איתכם. מעבר לזה, לא נכון להרחיב כרגע".

על חיסוני הקורונה לילדים אמר ראש הממשלה: "בעולם הקורונה משתוללת, במיוחד באירופה, ששוברת כרגע שיאים במדדי התחלואה. ישנן מדינות באירופה, כמו הולנד ואוסטריה, שחוזרות למגבלות ולסגרים, בעוד שכאן, במדינת ישראל, הכל פתוח. לכן, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, אנחנו חייבים להישאר עם האצבע על הדופק ולהמשיך להקפיד על קיום ההנחיות.
 
ביום חמישי האחרון קיימנו את התרגיל הלאומי "אומגה" במטרה להתכונן לתרחיש של זן חדש של הנגיף. אנחנו לא נכנסים לשאננות בגלל ההצלחה בניהול הגל הרביעי, כי אי אפשר לדעת מה עשוי לחכות לנו מעבר לפינה. 

היום יאושר החיסון לילדים בישראל. זו כמובן הבחירה של כל הורה, אבל אני קורא להורים לשמור על הילדים ולחסן אותם. את בני הקטן, דוד, אני כמובן אקח להתחסן ברגע שזה יתאפשר. יכול להיות שאמא תיקח אותו, אבל נעשה זאת".

לסיום סיפר: "בעניין אחר - ביחד עם שר הביטחון, בני גנץ, ועם שר האוצר, אביגדור ליברמן, אנחנו מביאים היום החלטה בעניין סיוע משמעותי לבאר שבע וליישובי הנגב. אנחנו נשקיע חצי מיליארד ש"ח בהשכלה, בתעסוקה, בצמצום פערי השכר, בתכנון בית חולים ציבורי, בחיזוק הטכנולוגיה והחדשנות, בפיתוח תחבורה ויצירת תחבורה מהירה מהמרכז לדרום, בתשתיות והרשימה עוד ארוכה".