עורך הדין שמייצג את זוג הישראלים שנעצרו בטורקיה: "מאמין שבזמן הקרוב אצליח להביא לשחרורם"

נטלי ומורדי אוקנין, נהגי אגד ממודיעין בשנות ה-40 לחייהם שנעצרו במהלך השבוע בחשד שצילמו את ארמונו של נשיא טורקיה ארדואן. לאחר שבישראל קיוו שהפרשה תסתיים בזמן הקרוב, הוארך מעצרם ב-20 יום. בנט ולפיד קיימו הבוקר התייעצות דחופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/21 10:18 י בכסלו התשפב

עורך הדין שמייצג את זוג הישראלים שנעצרו בטורקיה: "מאמין שבזמן הקרוב אצליח להביא לשחרורם"
הזוג אוקנין, צילום: פייסבוק

נטלי ומורדי אוקנין, נהגי אגד ממודיעין בשנות ה-40 לחייהם שנעצרו במהלך השבוע בחשד שצילמו את ארמונו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן באיסטנבול עומדים במרכז פרשה שהופכת להיות משבר מדיני של ישראל וטורקיה. כזכור התובע ביקש להאריך את מעצרם עד להגשת כתב אישום בסעיף החשד החמור ביותר: ריגול. הארכת המעצר ב-20 ימים שלחה את השניים לבתי כלא נפרדים, גרמה לתקוות במשפחתם להתבדות - ולישראל לראות בפרשה תקרית מדינית.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, קיימו הבוקר (א׳) התייעצות בעניינם של הזוג נטלי ומורדי אוקנין, אשר שוהים כעת במעצר בטורקיה, בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא, וגורמים נוספים. בשיחה נסקרו המאמצים שהתבצעו במשך סוף השבוע בנושא, וסוכם על המשך הטיפול בסוגיה בדרגים הבכירים בישראל, במטרה להביאה לפתרון בהקדם האפשרי.

עו"ד ניר יסלוביץ', מייצג את הזוג הישראלי שנעצר בטורקיה אמר בריאיון ל-103fm: "אנו עושים כל שניתן כדי להוביל לשחרורם המהיר של השניים, ולשים סוף לסאגה הזאת. אם לא הייתי חושב שאני יכול להצליח במשימה, לא הייתי מגיע לפה. אני בהחלט מאמין ומקווה שבזמן הקרוב אצליח להביא לשחרורם".

"בחלומות הכי נוראים לא חלמנו שמשהו כזה יכול לקרות , אני לא מאחלת לאף אחד להגיע למצב כזה של אי ודאות , של געגועים שלא נגמרים והם קשים הכי קשים בעולם." כתב שירז ביתה של נטלי אוקנין בפייסבוק והמשיכה "לא מאחלת לאף ילד לא להצליח לדבר עם אמא שלו ולדעת אם היא בסדר או להעביר לה שמי שבבית בסדר".

"הימים האלה מביאים אותי למקום של חוסר אונים וחוסר שינה קשה לי אני מתגעגעת אליה , אני דואגת לה היא הכל בחיים שלי, בעלה הוא אבא שני שלי לכל דבר ודואג לנו כמו הבנות שלנו". שירז מסרה מסר מחזק לזוג דרך הרשת החברתית "אמא הלוואי שזה יגיע אלייך ויראו לך את זה - אני אוהבת אותך הכי בעולם , הלב כואב מאהבה וגעגועים אני דואגת לך אבל אנחנו בסדר אני דואגת להכל, תכף אתם איתנו ואני בחיים לא אשחרר ממך, מתפללת כל היום בכל רגע שבעזרת השם כבר תהיו איתנו"