בנט על הכותל: "משמש לקמפיין פוליטי יזום" | ש"ס: "לא שוק הכרמל"

ראש הממשלה טען כי קמפיין פוליטי יזום על הכותל המערבי נועד לנגח את הממשלה, "אנחנו חייבים לשמור על איים של קדושה". ש"ס האופוזיציונית מסרה בתגובה: "מסכימים איתו במאה אחוז, יש דברים בהם לא נוגעים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/11/21 13:47 ח בכסלו התשפב

בנט על הכותל: "משמש לקמפיין פוליטי יזום" | ש"ס: "לא שוק הכרמל"
בנט בכותל, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רק לפני שבוע הצליחה הקואליציה להעביר את חוק התקציב לשנה וחצי הקרובות, לראשונה מזה שלוש שנים. ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לכך היום (ו') בפוסט ארוך שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, ובו סיכם בפני הציבור את פעילותו בשבוע האחרון. על התקציב אמר, "הסתיימו החגיגות, האבק נחת, הממשלה יציבה, לכל שר יש תקציב ותוכנית עבודה. חזל“ש, חזרה לשגרה נורמלית של ניהול מדינה". 

לאחר שחברתי למפלגה, שרת הפנים איילת שקד, מעדה בלשונה כאשר כתבה בטוויטר על  "פייק אסון הקורונה", ציוץ שאחר כך מחקה, גם בנט בחר להשתמש במילה פייק. "אני רוצה להקדים תרופה לפייק ולספר לכם מה אתם רואים פה בעצם, באמצעות דוגמה:

"הכותל המערבי, המקום האהוב כל כך, החשוב כל כך לכל יהודי, המקום שמאחד אותנו, דור אחר דור, ובפרט לאחר ששוחרר על ידי לוחמי צה“ל במלחמת ששת הימים. הכותל הזה, משמש בימים אלה לקמפיין פוליטי יזום, שגויס אליו כסף רב, במטרה לנגח את הממשלה". 

"למה? כי מישהו העריך שזה יתפוס. ואולי זה באמת יתפוס. אבל הנזק - יהיה ענק. גם בתקופות של מחלוקת סוערת, אנחנו חייבים לשמור על איים של קדושה. דברים שבהם לא נוגעים. יש בעיה - פותרים אותה מתוך דיאלוג. לא עושים סקרים ומחליטים ללכת בכל הכוח על קמפיין מפלג על הכותל המערבי. פשוט לא. אני מבקש מכם - לפני שאתם נסחפים בסערת רגשות על משהו, תבדקו - מהן העובדות? האם מישהו מפעיל אתכם פה בעצם?"

כזכור, הייתה זו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים בממשלה החדשה, מרב מיכאלי, שסיפקה בעבר התבטאות מעניינת בקשר לכותל. בישיבת סיעת העבודה שנערכה לפני מספר שבועות אמרה, "לא מספיק לעשות אזור שוויוני בכותל - נצטרך לשחרר את הכותל שוב. העובדה שאזרחי ישראל התרגלו להתייחס לכותל המערבי כבית כנסת חרדי - קלקול". 

מסיעת ש"ס נמסר בתגובה, "בנט כתב עכשיו על הכותל: 'חייבים לשמור על איים של קדושה - דברים שבהם לא נוגעים'. מסכימים איתו במאה אחוז. אין שום בעיות בכותל ולא צריך שום 'דיאלוג'. הכותל הוא לא שוק הכרמל והוא לא פתוח למו״מ. בנט, עם כל הקושי שלך, תנסה לעמוד במה שכתבת. אל תיגע בכותל הקדוש. אל תשנה כלום. אתה תגלה פתאום שאין קמפיין יזום, אין סקרים, אין גיוס כספים, ואין פרנויות קשות".