"win־win לשני הצדדים" : ברוך בן יגאל חולם להביא נכד מבנו החלל

אביו של לוחם גולני סיים את הקרב על פתיחת קבר בנו לצורך משפט המחבל וכבר מציב את היעד הבא: הבאת ילד מזרעו של בנו היחיד, "פנו אלינו 182 נשים, מכל הקשת". על פסק הדין שדחה את בקשת המחבל: "אם ההחלטה הייתה אחרת, לא יודע מה היה קורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/21 09:09 ח בכסלו התשפב

"win־win לשני הצדדים" : ברוך בן יגאל חולם להביא נכד מבנו החלל
ברוך בן יגאל, אביו של עמית ז"ל, צילום: תומר נויברג / פלאש 90

בתחילת החודש דחה בית המשפט העליון את בקשת המחבל נזמי אבו-בכר שנאשם ברצח לוחם גולני סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, לפתוח את קברו של הלוחם. בפנייתו, דרש המחבל פתוח את הקבר לצורך הוצאת הקסדה אותה חבש בן יגאל בעת פגיעת האבן בראשו. עורכי דינו של המחבל טענו כי הצעד יסייע להבין שפגיעת האבן לא הובילה למותו של בן יגאל.

על כך מספר אביו של החלל, ברוך בן יגאל, בראיון לאייל לוי שמתפרסם הבוקר (ו') בישראל היום כי "אם ההחלטה הייתה אחרת, לא יודע מה היה קורה. הייתי כל הזמן עסוק בכיבוי שריפות, שחס וחלילה דברים לא ייצאו מכלל שליטה. פחדתי, כי ההורים השכולים הבינו שעד כאן, זה לא קו אדום, זה קו שחור. בילדים שלנו לא נוגעים".

עוד הוא סיפר על המשפט, "מי שייצגו את המחבל הם עורכי דין ערבים־ישראלים, אב ובן. שאלתי את האב במהלך הדיון, 'אם בנך היה נרצח, היית מוכן שיפתחו את קברו?'. הוא נדהם ואמר לי, 'איך אתה מדבר?'. בסוף המשפט הוא עוד הלך לשופטים ואמר בחיוך, 'זה לא אישי'. גרמת לי במשך 45 ימים לא לישון, לחרדה בלתי פוסקת. הייתי מעסיק את עצמי בעבודה רק כדי לא להגיע הביתה ולחשוב, ואתה אומר 'לא אישי'? זה האמא של האישי". 

עמית בן יגאל ז"ל

עמית בן יגאל ז"ל צילום: דובר צה"ל

עמית היה בנו היחיד של ברוך, ובראיון הוא מספר על החלום להביא נכד מזרעו של עמית. "יש היום טכנולוגיה מטורפת. במקום שאישה תיקח זרע איקס, היא תיקח זרע עם כתובת, שנקרא עמית בן יגאל, והיא תקבל מעטפת של סבא ברוך וסבתא נאוה. היא תקבל דודים משני הצדדים. כשהסיפור הזה התפרסם פנו אלינו 182 נשים, מכל הקשת - חד־מיניות, דתיות שלא הביאו ילדים. הבחורה הצעירה ביותר שהתנדבה לתהליך הייתה בת 21". 

כדי שזה יתאפשר, צריך לעבור בכנסת "חוק ההמשכיות", שמאפשר להשתמש בזרע של חלל צה"ל. על כך מוסיף בן יגאל כי המטרה היא שכל צעיר שיתגייס ימלא רובריקה קטנה כדי להביע את אישורו לתהליך, ממש כמו חתימה על כרטיס אדי. "כל הקשת הפוליטית תומכת בזה", הוא אומר, "כולל הדתיים, כי אנחנו לא הולכים נגד ההלכה".

מבחינתו, מדובר במצב של "win־win לשני הצדדים, וברור שאם יש ילד בתמונה, נפרגן כלכלית. זה כל הכיף, להביא עגלה, מתנת יום הולדת", וההתאמה בין הסבים לאם המיועדת צריכה להיות מינימלית. "תאר לך שתבוא אישה שתגיד 'תודה רבה על הזרע, אבל אני לא רוצה כל קשר איתכם', או שתגיע אישה חרדית, ולא מתאים לנו אורח חיים חרדי. צריך לבחור אישה שמתאימה לתהליך ויכולה להכיל אותנו ואנחנו נוכל להכיל אותה".