עמית בן יגאל הוא הלוחם שנהרג מפגיעת אבן במהלך פעילות מבצעית בשומרון

סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל נהרג מפגיעת אבן בראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבשומרון. אביו ספר לו בדמעות: "אנחנו שבורים, זה הבן היחיד שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/20 09:26 יח באייר התשפ

עמית בן יגאל הוא הלוחם שנהרג מפגיעת אבן במהלך פעילות מבצעית בשומרון
סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום כי הבוקר (ג') נהרג סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל - לוחם בגדס"ר גולני, מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". בן יגאל הועלה לדרגת רב סמל לאחר מותו.

במהלך האירוע, שהתרחש בארבע וחצי בבוקר, הושלכה אבן לעבר החייל, ככל הנראה מהבית האחרון בכפר, ופגעה ישירות בראשון של הלוחם שנפגע באורח קשה מאוד. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, ושם נקבע מותו. בצה"ל יתחקרו את האירוע.עוד ציינו בצבא כי הלוחם חבש קסדה, אך האבן שהושלכה לעברו הייתה גדולה ופגעה ישירות בראשו.

מבדיקה ראשונה שביצעו בצה"ל עלה כי המחבל שזרק את האבן טרם זוהה וכי לא בוצע ירי לעברו. מדובר במעצר של שני מבוקשים החשודים במעורבות בטרור, ושניים נוספים שקשורים להשלכת אבנים על רכבים ישראלים. מדובר בהרוג הראשון השנה בפעילות מבצעית.

אביו של עמית ז"ל התראיין לרשת ב' וסיפר בכאב על הרגעים שהגיעו לספר לו את הבשורה המרה: "אנחנו שבורים, זה הבן היחיד שלנו". 

דובר צה"ל מוסר כי לוויתו של סמל-ראשון עמית בן יגאל ז"ל, שנפל הבוקר (ג'), תערך היום (ג'), י"ח באייר התש"ף, 12 במאי 2020, בשעה 18:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב.
 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן