"לא ישנתי בלילה": בג"ץ דחה את העתירה לפתיחת קבר עמית בן יגאל

בקשת המחבל נזמי אבו בכר, שהואשם ברצח לוחם סיירת גולני בשנה שעברה לא תידון בבית המשפט העליון. המחבל טוען לחפותו ובעתירה הסביר שהוצאת הקסדה מהקבר תוכיח שעמית לא נהרג מהאבן שהשליך על ראשו | אביו של הלוחם: "פרשה הזויה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/11/21 13:11 כו בחשון התשפב

"לא ישנתי בלילה": בג"ץ דחה את העתירה לפתיחת קבר עמית בן יגאל
עמית בן יגאל ז"ל, צילום: דובר צה"ל

בית המשפט העליון דחה היום (ב') את בקשת המחבל נזמי אבו-בכר שנאשם ברצח לוחם גולני סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, לפתוח את קברו של הלוחם. בפנייתו, דרש המחבל פתוח את הקבר לצורך הוצאת הקסדה אותה חבש בן יגאל בעת פגיעת האבן בראשו. עורכי דינו של המחבל טענו כי הצעד יסייע להבין שפגיעת האבן לא הובילה למותו של בן יגאל.

אביו של הלוחם, ברוך בן יגאל, בירך על החלטת בית המשפט העליון. "זה לא פשוט, זה מטלטל מאוד. זו פרשה הזויה ולא מקובלת, זה ממש לעשות הלוויה שנייה לעמית, זה לא נתפס", אמר ברוך באולפן ynet. 

בן יגאל סיפר כי עורכי הדין של המחבל קיבלו את כל שהיו צריכים וכי ולא היתה סיבה הגיונית לפתוח את הקבר. "זה תקדים מסוכן כי היום זה הבן שלי, מחר זה יכול להיות כל ילד אחר שכבר קברו אותו או יקברו. אני באמת לא יודע איפה זה ייפול, אבל זה פשוט יכול להביא עלינו חורבן".

ברוך בן יגאל, אביו של עמית ז"ל

ברוך בן יגאל, אביו של עמית ז"ל | צילום: תומר נויברג / פלאש 90

עוד הוא אמר בכאב: "גם ככה אנחנו חווים חוויה מאוד לא נעימה ולא פשוטה כהורים שכולים. למה להתעלל בנו ככה? למה? זה צריך להיות בחקיקה שאין לפתוח קבר של אדם, אסור בתכלית האיסור. אין דבר כזה. אגב, בחיים לא היה דבר כזה, בחיים, זה פשוט לא נתפס. אנחנו כבר חודש וחצי לא ישנים בלילה בגלל החרדה הזאת שמה יקרה ואם ואם ואם. מישהו פה השתגע".

בן יגאל נהרג במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד שבשומרון לפני כחמישה חודשים. במהלך האירוע, שהתרחש בארבע וחצי בבוקר, הושלכה אבן במשקל 11 ק"ג לעבר החייל, ככל הנראה מהבית האחרון בכפר, ופגעה ישירות בראשו. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בבמצב קשה מאוד, ושם נקבע מותו.

בחודש אוגוסט בשנה שעברה החליט בג"ץ כי ביתו של אבו-בכר לא יהרס, ולאחר דיון נוסף אותו דרשה המדינה, קבעו השופטים בחודש אוקטובר סופית כי ביתו יישאר עומד. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, כתבה בהחלטתה כי "ההלכה הייתה ונותרה כי מודעותם או מעורבותם של בני משפחה במעשי המפגע - הגם שהיא נושאת משקל – אינה מהווה בשום אופן שיקול המכריע את הכף". לאחר כשבועיים אטמו כוחות צה"ל את החדר בו התגורר המחבל בכפר יעבד.

אטימת חדרו של המחבל

אטימת חדרו של המחבל צילום: דובר צה"ל