200 שקלים לשעה: חברי ועדת החקירה לאסון מירון כבר הרוויחו עשרות אלפים

וועדת החקירה לאסון מירון ממשיכה בגביית העדויות מהאסון הקשה שגבה את חייהם של 45 איש | שעות החקירה הארוכות לצד הסיורים שמבצעים חברי הוועדה מגדילים את המשכורת של החברים בצורה משמעותית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/11/21 11:20 ז בכסלו התשפב

200 שקלים לשעה: חברי ועדת החקירה לאסון מירון כבר הרוויחו עשרות אלפים
חברי ועדת החקירה הממלכתית על אסון מירון, צילום: ללא

חברי ועדת החקירה לאסון מירון הרוויחו עד כה עשרות אלפי שקלים והיד עוד נטויה. חברי הוועדה הנשיאה בדימוס מרים נאור, הרב מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי, גובים עדויות ומקיימים התייעצויות וסיורים שנמשכים שעות ארוכות.

היום (ה') מתפרסמים נתוני השכר של חברי וועדת החקירה לאסון מירון. על פי הנתונים, היו"ר נאור מובילה את השכר עם 211 ש"ח לשעה, הרב קרליץ וינאי אחריה, עם 188 לשעה. עוד מתפרסם כי לפי ההערכות הרוויחה השופטת נאור כ-42,000 שקל, שאר החברים כ-37,000 שקל. כך מפרסמת היום חני אדרי ב'בקהילה'.

בין העדים, גם פרופסור נחמן אש, עלה על דוכן העדים וטען: "אמרנו שצריך לעשות את האירוע תחת התו הירוק". עוד הוסיף כי "מה שהטריד אותנו זה אזורי ההדלקות, הם יותר צפופים. בדיונים ההצעה הייתה להגביל כל אירוע ל-3,000 איש". באשר לקבלת החלטות על מתווה, אמר כי "‏היה צריך לקבוע מי אחראי על המתווה הזה ופה אף אחד לא רצה לקבל את האחריות. היה ויכוח בין המשטרה למשרד הדתות. אי אפשר היה לקבל שם של הגורם האחראי ולכן ההגשה של התקנות התעכבה".

גם סגן קצין אגף התנועה במשטרה רפ”ק מיכאל טובול הגיע להעיד ואמר כי כמות המבקרים הולכת וגדלה באופן שמקשה על המשטרה. "לאורך השנים ההר השתנה לטובה באופן שהורחבו מתחמי העמידה אבל מה שקורה בפועל, הוא שהשדרוגים הללו מזמנים עוד ועוד אנשים וההר בסופו של יום נהיה צר מלהכיל", עוד הוסיף המלצה, "הייתי משמר הדלקה מסורתית אחת בלבד וגם אותה להגביל מבחינת כמות האנשים ומבחינת הזמן שנקציב לה". 

באחד הדיונים הקודמים, הגיע להעיד רב המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', שאמר: "לא ידענו שיש בעיה, ועדת החמישה לא הייתה מעורבת באירוע ל"ג בעומר, בכלל, אין לה סמכות והיא לא יכולה מבחינה תקציבית. כאן בעל המאה הוא בעל דעה. נציג שלנו אפילו לא הוזמן. אני חשבתי שאנחנו לא צריכים בכלל להשפיע ושצריך להיות גוף אחד".