אסון מירון יעקב אשר לבנט ולפיד: "אתם רוכבים פוליטית על דם המשפחות"

חבר הכנסת מיהדות התורה פנה לראש הממשלה ולשר האוצר לצורך זירוז מתן הפיצויים למשפחות הרוגי האסון במירון, שאירע לפני כ-150 יום | "עשיתם שימוש פוליטי ציני בטרגדיה האישית שלהן רק כדי לתקוף את הממשלה הקודמת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/10/21 23:18 ד בחשון התשפב

יעקב אשר לבנט ולפיד: "אתם רוכבים פוליטית על דם המשפחות"
צילום: omer Neuberg/Flash90

150 יום חלפו מאז האסון הנורא במירון בו נהרגו 45 בני אדם ועוד 150 נפצעו. ועדת החקירה עסוקה בימים אלו בעשיית צדק עבור המשפחות, ודווקא בנושא הפיצויים מתנהלת הממשלה בסחבת. 90 יום עברו מאז עסקה הכנסת בשאלת מתן פיצויים למשפחות הרוגי מירון, אך הממשלה מתעלמת ממצוקת המשפחות ואינה מקדמת את מתן הפיצויים, זאת בניגוד להתחייבויות של משרד האוצר, השרים ויו"ר ועדת הכספים שדרש כבר לפני שלושה חודשים לגבש מתווה בתוך שלושה שבועות. 

בעקבות המצב הקשה בהן שרויות חלק ממשפחות האסון אשר נשבר מטה לחמם שיגר היום (א') חבר הכנסת יעקב אשר, מכתב נוקב לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר החוץ יאיר לפיד, בו הוא דורש לפעול במהירות למען קידום מתן הפיצויים למשפחות הרוגי האסון, לא לפני שהוא תוקף אותם בחריפות ומאשים כי הם בסך הכול רכבו פוליטית על אותן משפחות.

"מאז האסון הנורא רכבתם תקשורתית ופוליטית על דמם של משפחות ההרוגים, כתב ח"כ אשר, עשיתם שימוש פוליטי ציני בטרגדיה האישית שלהן רק כדי לתקוף את הממשלה הקודמת, אולם כעת הנכם מפקירים אותן לגורלן בצד הדרך ככלי שאין בו צורך, הותרתם אותן לבד בהתמודדות הקשה והיומיומית", האשים אשר את הממשלה.

במכתבו דרש אשר מהממשלה "לפעול מיידית כדי לתקן את העוול המתמשך הזה ולקדם במהירות את העברת הפיצויים הנדרשים למשפחות ההרוגים והפצועים". אשר התחייב לתמוך יחד עם חבריו באופוזיציה בכל סוג של הצעה שתובא מטעם הממשלה בכדי לסייע למשפחות האסון.

מפורום משפחות אסון מירון נמסר הערב: "לצערנו כולם מדברים על צדק, אך אף אחד לא מדבר על שלום - שלומם של היתומים והאלמנות שמצאו את עצמם בין לילה מתמודדים לבדן עם כאב גדול, ואפס תמיכה מצד הגורמים האחראים למחדל. הסיוע הראשוני שהובטח למשפחות נשאר בגדר הבטחה, כאשר נושא הפיצויים הופך למסחרה פוליטית על גבם של היתומים".

"העזרה הראשונית שהייתה אמורה להגיע למשפחות כבר מזמן, היא המינימום שבמינימום שמגיע למשפחות בצדק ולא בצדקה, בזכות ולא בחסד. כואב שאת ועדת החקירה הפכו לצדק ואת הפיצויים לצדקה".


(ארכיון)