האסטרונאוט ה-600 המריא לחלל | צפו

ארבעה אסטרונאוטים המריאו הלילה בשליחות נאס"א לחלל, האסטרונאוטים המריאו בחלליתו של המיליארדר אילון מאסק והם צפויים לבלות בתחנת החלל הבין לאומית כחצי שנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/21 08:32 ז בכסלו התשפב

האסטרונאוט ה-600 המריא לחלל | צפו
חלל, צילום: shutterstock

הלילה (ה') חגגו בנאס"א שיגור מוצלח לחלל עם ארבעה אסטרונאוטים שנשלחו לתחנת החלל הבין לאומית ויחליפו את האסטרונאוטים שנמצאים בתחנה כבר תקופה ארוכה. האסטרונאוטים ישהו בתחנת החלל לא פחות מחצי שנה ויבצעו שלל משימות. צפו ברגעי ההמראה.

עבור נאסא מדובר בציון דרך משמעותי משום שמדובר באדם ה-600 שמגיע לחלל החלו השיגורים לחלל לפני כ-60 שנה. בסוכנות החלל חגגו את הצלחת השיגור ואמרו: "ההמראה הלילה מסמנת את המפנה המהיר ביותר בהיסטוריה של טיסת החלל האנושית".


(ההמראה הלילה). 

החללית באמצעותה המריאו האסטרונאוטים היא של החברה SpaceX שבבעלותו של היזם והמיליארדר אילון מאסק שנכנס בשנים האחרונות לתחום החלל. כזכור, לפני מספר חודשים חברת "ספייס-אקס" של המיליארדר אילון מאסק הודיעה כי לאחר ארבעה ניסיונות כושלים מעבורת החלל העתידנית שלה – SN15, הצליחה לנחות בהצלחה. ההנחתה המוצלחת של מעבורת החלל שהייתה ריקה מאדם, מהווה צעד משמעותי בדרך לשימוש במעבורות החלל של מאסק על מנת להנחית אסטרונאוטים על הירח ובמאדים.

דגם SN8, הצליח בביצוע "דילוג" לגובה של 12 קילומטר, והשלים תמרון לקראת נחיתה שכשלה בשניות האחרונות. גם אב הטיפוס SN10 הצליח לבצע את הנחיתה, אך מספר דקות לאחר מכן התפוצץ.