SpaceX: החללית התפוצצה לאחר שנחתה

דגם ה-Starship SN10 של החברה שבבעלותו של אילון מאסק התפוצץ כמה דקות לאחר שנחת בהצלחה. טרם התבררה סיבת הפיצוץ, אך הנחיתה נחשבת להצלחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/21 15:38 כ באדר התשפא

SpaceX: החללית התפוצצה לאחר שנחתה
אחד מהדגמים הקודמים, צילום: shutterstock

אילון מאסק לא מתייאש. דגם ה-SN10 של חברת SpaceX שבבעלותו, התפוצץ הלילה (בין רביעי לחמישי) ועלה באש כ-8 דקות לאחר הנחיתה. הפיצוץ התרחש במתקני החברה בבוקה צ'יקה שבדרום טקסס. בשלב זה לא ברור מה הוביל להתפוצצות והתלקחות הרקטה.

מדובר באב טיפוס עשירי של ספינת החלל, והלילה הדגם הצליח להגיע עד לגובה של כ-10 קילומטרים. הדגם הנוכחי הוא חלק מפרויקט הסטארשיפ (Starship) שנמצא בהליכי פיתוח. .

הלילה היתה הפעם הראשונה בה דגם ספינת החלל של חברת החלל הפרטית של אלון מאסק משוגר ונוחת בהצלחה. אך בסופו של דבר, גם הפעם זה נגמר בפיצוץ. חברת החלל סיימה את שידוריה הרשמיים, הודיעה על "נחיתה מוצלחת", אך מיד לאחר מכן נראה פיצוץ גדול בעדשת המצלמה של NASA SpaceFlight.

לפני כ-3 חודשים החברה שיגרה את דגם ה-SN8 שלאחר מכן התפוצץ גם הוא. המשגר הגיע לגובה של כ-12.5 קילומטרים, כמתוכנן אך במהלך הנחיתה - התרסק והתפוצץ. מטרת המשגר היא להגיע לחלל ושם לשגר את החללית שהוא נושא. אחר כך, המשגר ישוב וינחת על כדור הארץ, ויהיה מוכן לשימוש נוסף. אילון מאסק שואף להשתמש במשגרים ובחלליות של החברה פעמים רבות, בכדי לחסוך בעלויות.