"אתגר המטאטא" של נאסא הגיע גם אליכם? זה מה שעומד מאחוריו

ברשתות החברתיות חזר לחיים 'אתגר המטאטא', ובהודעות שהופצו נטען כי בשל "מצב כדור הארץ" היום ומחר, ניתן להציב מטאטא באופן יציב בלי שהוא ייפול. ברשות החלל האמריקאית הסבירו כמובן שמדובר במתיחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/20 20:58 ד בתשרי התשפא

"אתגר המטאטא" של נאסא הגיע גם אליכם? זה מה שעומד מאחוריו
אתגר המטאטא, צילום: shutterstock

לקראת ה-10 בפברואר האחרון הופץ ברשתות החברתיות סרטון, תחת ההאשטאג "אתגר המטאטא" (#BroomChallenge). בציוץ בטוויטר, שהפך ויראלי, נכתב כי "אוקיי, אז נאס"א אמרה שהיום זה היום היחיד שבו מטאטא יכול לעמוד בכוחות עצמו בגלל כוח המשיכה".

בימים האחרונים חזר 'אתגר המטאטא' לרוץ ברשתות החברתיות. באחד הפוסטים שפורסמו בפייסבוק נכתב כי "לפי נאסא היום וגם מחר המטאטא יישאר לעמוד בגלל המצב שבו נמצא כדור הארץ. בפעם הבאה זה יהיה בעוד 3,500 שנה". כותבת הפוסט צירפה תמונות של מטאטא ניצב בצורה אנכית על הרצפה.

אחד הפוסטים שרצים בפייסבוק

אחד הפוסטים שרצים בפייסבוקצילום: צילום מסך

מדובר, כאמור, בסיפור מחודש פברואר, ובנאסא טרחו כבר אז להתייחס אליו, וכמובן להפריך אותו. בהודעה רשמית מטעם סוכנות החלל האמריקאית נכתב כי "זו עוד מתיחה ברשתות החברתיות שמדגימה שוב כיצד פסאודו-מדע וטענות שקריות יכולות להפוך לוויראליות", נאמר בהודעה.

עוד אמרו בנאסא: "המתיחה הזו אמנם לא מזיקה, אבל יכולה להראות למה זה חשוב שכולנו נבדוק עובדות ונעשה תחקיר – כולל התייעצות עם החשבונות הרשמיים של נאסא כדי לקבל עובדות מדעיות אמיתיות – לפני שאנחנו קופצים על הגל הוויראלי הבא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן